
Nie masz maseczki w komunikacji? Trwają prace nad przepisami, które cię do tego zmuszą!
Nowy projekt zmian w przepisach ma ułatwić dyscyplinowanie krnąbrnych pasażerów komunikacji miejskiej. Obecnie też jest to możliwe, ale czasochłonne i problematyczne.
Według aktualnie obowiązujących przepisów, jeśli pasażer komunikacji zbiorowej odmawia stosowania się do wymogu zakrywania ust i nosa, motorniczy lub kierowca nie może sam nic z tym zrobić. Musi zatrzymać się i czekać na przyjazd policji.
Problem ten ma rozwiązać poselski projekt zmian w Prawie przewozowym, który trafił do Komisji Infrastruktury. Zgodnie z jego zapisami, prawo do usunięcia nieposłusznego pasażera, a nawet nałożenia na niego kary, miałby kierujący pojazdem oraz kontroler.
Luksusowe, jedwabne maseczki w motoryzacyjnym stylu. Cena robi wrażenie!
Czy takie zmiany w prawie są konieczne? Z jednej strony koronawirus pojawił się w Polsce w marcu 2020 roku, a wraz z nim zaczęły się pojawiać obostrzenia. Chyba trochę późno na dawanie przedstawicielom przewoźników prawa do egzekwowania wprowadzonych tyle miesięcy temu zasad? Z drugiej strony głośnie sprawy pasażerów, którzy nie przestrzegali obowiązku zakrywania ust i nosa, albo limitów liczby osób w pojeździe, zdarzały się jedynie na początku pandemii.
Koronawirus i dezynfekcja samochodu – czy ozonowanie auta zlikwiduje wirusa?
Trudno na chwilę obecną powiedzieć, kiedy ta zmiana przepisów mogłaby wejść w życie. Wszystko zależy od tempa prac nad nimi w Komisji Infrastruktury oraz tego, jaki będzie efekt tych prac. A wy jak oceniacie ten pomysł? Uważacie, że to od dawna potrzebna zmiana, czy może działanie pozorowane, które ma rozwiązywać nieistniejący problem?
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: