Neuville i Gilsoul pierwszymi liderami Rajdu Polski
Rywalizacja na trasie PZM 73. Rajdu Polski rozpoczęła się od przejazdu widowiskowego superoesu Mikołajki Arena, do którego załogi tradycyjnie startowały w parach. Na tej liczącej 2,50 km próbie najszybszy okazał się zwycięzca tegorocznego Rajdu Sardynii Thierry Neuville (Hyundai i20 WRC).
Zaledwie 0,2 sekundy do Belga stracił jego przyjaciel i zarazem sąsiad, reprezentujący barwy Volkswagena Andreas Mikklelsen, który dwie poprzednie edycje Rajdu Polski ukończył na drugiej pozycji. Trzecia lokata na inaugurującej zawody próbie należała do Otta Tänaka (Ford Fiesta RS WRC). Dość niespodziewanie dopiero 4. miejsce zajął urzędujący mistrz świata, prawdziwy ekspert od „wykręcania” najlepszych czasów na próbie Mikołajki Arena, Sébastien Ogier. Francuz po raz ostatni wygrał rundę mistrzostw świata podczas lutowego Rajdu Szwecji. Od tamtego czasu mięło aż 136 dni – to największa przerwa w triumfach trzykrotnego czempiona od 2010 roku.
Wśród licznej grupy zawodników zgłoszonych do cyklu WRC 2, na inaugurującej zawody próbie najszybszy okazał się estoński kierowca Karl Kruuda (Ford Fiesta R5). W tej kategorii oczy polskich skierowane były na pojedynek Huberta Ptaszka i debiutującego w Rajdowych Mistrzostwach Świata Kajetana Kajetanowicza. Zwycięsko z tego pojedynku wyszedł aktualny mistrz Europy, jednak ze względu na niekorzystną pozycję startową i konieczność odkurzania trasy z luźnego szutru, popularny Kajto stracił do Kruudy 3,1 sekundy.
63 spośród 67 zgłoszonych załóg znalazło się na liście startowej PZM 73. Rajdu Polski, który rozpoczął się z czwartkowe popołudnie 30 czerwca od uroczystego startu w centrum Mikołajek.
Poranek stał pod znakiem przejazdu odcinka testowego zlokalizowanego na liczącej 3,38 km próbie Lubiewo. Podczas czwartego przejazdu najlepszy czas zanotował urzędujący mistrz świata Sébastien Ogier. Drugi rezultat uzyskał jego kolega z ekipy Volkswagen Motorsport Andreas Mikklesen, zaś trzecia lokata należała do Thierry’ego Neuville’a (Hyundai i20 WRC).
W piątek 1 lipca zaczyna się walka na prawdziwych odcinkach specjalnych. Rozpocznie ją dość krótka, bo licząca zaledwie 6,52 km próba Chmielewo zlokalizowana między Mikołajkami a Orzyszem. Następnie załogi przejadą ponad 80 km odcinka dojazdowego by przystąpić do znanego z poprzednich edycji Rajdu Polski oesu Wieliczki. Czwarta próba to najdłuższy tego dnia oes Świętajno. Przed przyjazdem do parku serwisowego załogi pokonają jeszcze próbę Stare Juchy. Po południu czeka na nie identyczna pętla, której zwieńczeniem będzie wieczorna rywalizacja na próbie Mikołajki Arena. W sumie załogi pokonają w sportowym tempie 121,92 km.
PZM 73. Rajd Polski – wyniki po OS 1:
1. Thierry Neuville (BEL)/Nicolas Gilsoul (BEL) Hyundai i20 WRC + 1:46.2
2. Andreas Mikkelsen (NOR)/Anders Jæger (NOR) Volkswagen Polo R WRC + 0.2
3. Ott Tänak (EST)/Raigo Molder (EST) Ford Fiesta RS WRC + 0.3
4. Sébastien Ogier (FRA)/Julien Ingrassia (FRA) Volkswagen Polo R WRC + 0.4
5. Jari-Matti Latvala (FIN)/Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC + 0.7
6. Stéphane Lefebvre (FRA)/Gabin Moreau (F) DS3 WRC + 0.9
7. Hayden Paddon (NZ)/John Kennard (NZ) Hyundai i20 WRC + 1.1
8. Dani Sordo (E)/Marc Marti (E) Hyundai i20 WRC + 1.5
9. Lorenzo Bertelli (ITA)/Simon Scattolin (ITA) Ford Fiesta RS WRC + 1.9
10. Karl Kruuda (EST)/Martin Jarveoja (EST) Ford Fiesta R5 + 2.0
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: