Natalia Florek w klasie mistrzowskiej w wyścigach motocyklowych!
"Co sezon stawiam sobie nowe wyzwania - tym razem mocno podwyższyłam poprzeczkę - przeszłam z Pucharu Polski z klasy Rookie 600 do klasy mistrzowskiej - Superstock 600 Junior" - pisze w specjalnej relacji Natalia Florek - zawodniczka startująca pod patronatem Motocaina.pl
Udany Natali Florek debiut w nowej klasie. |
W miniony weekend odbyła się pierwsza runda Wyścigowych Motocyklowych Mistrzostw Polski. Dla mnie była to podwójna runda – wyścig w sobotę i w niedzielę.
Nowa maszyna, lepsze opony
Wyścig był połączony z klasą Supersport 600. Po ostatnich zmaganiach w sezonie 2010, podczas których jechałam użyczonym motocyklem przez Adriana Paska (Yamaha R6), byłam pod wrażeniem tej maszyny, sposobu, w jaki się prowadzi. Dlatego też w sezonie 2011 mój wybór padł właśnie na R6. Jeśli chodzi o ogumienie, to w ubiegłym roku testowałam różne opony. Wiedząc, co najbardziej przypadło mi do gustu, w tym sezonie bezapelacyjnie wybór padł na Pirelli Diablo Supercorsa.
Yamaha R6 idealnie składa się w zakrętach. |
Praktycznie bez przygotowania, ale…
Przed pierwszą rundą byłam tylko na jednym teście na torze Poznań – to zdecydowanie za mało, aby poznać nowy motocykl. W czwartek przed weekendem wyścigowym odbyłam dwa treningi, w piatek jeden i od razu pierwsza kwalifikacja. W sobotę kolejna – moje czasy nie były jeszcze tak dobre, jakie uzyskiwałam na CBR 600 RR. Jednak w wyścigu nawiązałam walkę z zawodnikami, którzy już kolejny rok jeżdżą w klasach mistrzowskich – zrobiłam swój życiowy czas – 1:40:474!
Świetne rezultaty!
Ukończyłam pierwszy, sobotni wyścig, na 4 pozycji. Niedzielny wyścig również owocny – 5 miejsce. Zawodnik poprzedzający mnie – Michał Orlikowski, wygrał ze mną zaledwie 0,046 sekundy! Niemalże równo minęliśmy linię mety – taki jest sport.
Uwaga, Natalia się zbliża! 😉 |
Ale od poczatku… Po słabym starcie goniłam litewskiego zawodnika, Jekabsons Maris z klasy Supersport. Po wyprzedzeniu go byłam bardzo blisko Michała Orlikowskiego. Wyminęłam go na cztery kółka przed metą. Na ostatnim okrążeniu poddałam się jego naporom; wtedy jechał wolniej i ciaśniej, dlatego trudno było go wyprzedzić.
Mimo wszystko wiem, że na następnej rundzie, jeśli wszystko dobrze pójdzie, to poradzę sobie z tym i nie tylko z tym zawodnikiem. Najbardziej ucieszył mnie mój kolejny rekord – znów życiówka w drugim wyścigu – 1:40:119. Szybko uczę się nowego dla mnie motocykla – Yamaha R6 prowadzi się bardzo lekko, ma świetną geometrię.
Dziękuję firmom wspierającym mnie – marce kasków motocyklowych SHOEI, firmie transportowej afa-trans.pl, Pirelli.pl, laboratorianatury.pl, Blackhorse, radio Merkury, durczakdesign.com oraz motocaina.pl. Teraz myślę już o weekendzie 21-22 maja – II rundzie WMMP 2011 w czeskim Brnie.
Kibiców zachęcam do przyjazdu!
Klasa SUPERSTOCK 600 Junior
Nr | Zawodnik/Competitor Sponsor/Sponsor |
Kierowca/Driver Klub/Club |
Nar Nat |
Sprzęt Make |
Punkty Points |
1 Runda Poznań(PL) 07.05 |
2 Runda Poznań (PL) 08.05 |
|
1 | 74 | KOROBACZ Mateusz Yamaha Poland Position |
KOROBACZ Mateusz A.Wielkopolski |
PL | Yamaha R6 | 53 | 27 | 26 |
2 | 16 | WIELEBSKI Artur Junior Team Recykl |
WIELEBSKI Artur A.Wielkopolski |
PL | Yamaha R6 | 36 | 16 | 20 |
3 | 76 | WRÓBLEWSKI Jakub Suzuki GRANDys duo Team |
WRÓBLEWSKI Jakub A.Wielkopolski |
PL | Suzuki GSX-R600 | 26 | 10 | 16 |
4 | 35 | FLOREK Natalia | FLOREK Natalia A.Wielkopolski |
PL | Yamaha R6 | 24 | 13 | 11 |
5 | 55 | ORLIKOWSKI Michał | ORLIKOWSKI Michał A.Wielkopolski |
PL | Suzuki GSX-R600 | 24 | 11 | 13 |
6 | 23 | PASEK Adrian Yamaha Poland Position |
PASEK Adrian Niezrzeszony |
PL | Yamaha R6 | 20 | 20 | 0 |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Brawo! Ale szkoda że tylko 6 zawodnikow wystartowalo w klasie Junior 🙁 No i Pasio kare podwojna dostal ;/
Nie chce Ci wypominac wieku bo nie wypada ale za rok juz nie moglabys wystartowac w Junior pewnie dlatego taka decyzja.
Pozdrawiam Janek
Anonymous - 5 marca 2021
Powinnaś się chyba nazwać antyfan… Idealnie podcinasz skrzydła najbardziej utalentowanej zawodniczce wyścigowej w Polsce. Znasz lepszą? Dziewczyna korzysta z możliwości, pewnie Ty na jej miejscu wolałabyś się plasować w połowie stawki, tia.
Grunt to podtrzymywanie na duchu 🙂
Natalia jest the beeeeest!
Anonymous - 5 marca 2021
Tylko 6 ale w superstockach za Natalią było jeszcze kilka supersportów ,W sobotę była czwarta i pokonała wicemistrza Polski z zeszłego sezonu.Jeden trening przed sezonem ,nowy motorek ,brak sponsorów -kontra zawodnicy startujący po kilka sezonów z odpowiednim zapleczem i UKŁADAMI -niedzielny wyścig w wykonaniu Kuby .Poczekajmy do końca sezonu aż Natalia się rozkręci i dopasuje do nowego sprzętu .Myślę że nie jednemu chłopakowi będzie GŁUPIO
Anonymous - 5 marca 2021
A ja znam lepsza 😉 MONIKA JAWORSKA ale zeby sie cos dowiedziec o jej obecnych sukcesach to trzeba poszukac na innych portalach motocyklowych ;/