Natalia Florek i Monika Jaworska w 2013 FIM Women Road Racing Training Camp w Albacete i Mistrzostwach Europy
Dwie Polki uczestniczyły w profesjonalnych treningach zorganizowanych przez Międzynarodową Federację Motocyklową w Hiszpanii. Następnie wystartowały w finale Mistrzostw Europy!
Shelina Moreda, pierwsza kobieta, która ścigała się na torze w Indianapolis. |
fot. FIM |
Mówi się, że to świat wyłącznie męski i faktem jest, że mało w nim kobiet – zawodniczek. Jednak powoli to się zmienia; w każdym kraju rywalizują panie z licencjami wyścigowymi, które na równi z mężczyznami walczą o ułamki sekund na torze. Fakt ten nie pozostał niezauważony – wreszcie zareagowała Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM). Ponieważ coraz więcej kobiet startuje w sportach motocyklowych, także BMW postanowiło wesprzeć organizowaną przez FIM imprezę – FIM Women’s Road Racing Training Camp w Albacete w Hiszpani, o czym informowałyśmy wcześniej tutaj. Wydarzenie miało miejsce w miniony weekend. Ze wsparciem BMW Motorrad, Hiszpańskiej Federacji Motocyklowej, zarządu toru w Albacete oraz sekcji FIM – Women in Motorcycling, zawodniczki trenowały na motocyklach BMW S 1000 RR pod okiem wykwalifikowanych instruktorów.
BMW Motorrad HP Race Support Team udostępniło siedemnaście sztuk modelu RR oraz jeden motocykl BMW HP4. Zawodniczki sprawdziły swoje umiejętności oraz maszyny na znanym hiszpańskim torze o długości ponad 3,5 kilometa, na którym do tej pory rozgrywano m.in. Mistrzostwa Świata Superbike oraz Mistrzostwa Świata Endurance.
Ismael Bonilla, hiszpański były zawodnik 250GP, był jednym z instruktorów. |
fot. FIM
|
Promowanie udziału kobiet w sportach motorowych jest jednym z kluczowych zadań, jakie wyznaczyła sobie Międzynarodowa Federacja Motocyklowa i kiedy wiadomość o profesjonalnym szkoleniu na torze w Hiszpanii została oficjalnie ogłoszona, wolne miejsca „rozeszły się” prawie natychmiast.
Początkowo planowano zorganizowanie treningu tylko dla piętnastu zawodniczek, ale organizatorzy rozszerzyli tę liczbę do dwudziestu sześciu uczestniczek, które pochodzą z czternastu państw. Treningi odbyły się w dniach 4-6 października.
Obóz treningowy wsparli profesjonaliści – to m.in. hiszpański były zawodnik 250GP – Ismael Bonilla oraz Amerykanka, Shelina Moreda, pierwsza kobieta, która ścigała się na torze w Indianapolis.
Logo oddziału FIM zajmującego się kobietami w sportach motocyklowych. |
– Jestem bardzo podekscytowana tym, że mam możliwość szkolenia zawodniczek podczas obozu organizowanego przez FIM – mówi Moreda, która jest jedyną kobietą biorącą udział w AMA w klasie Pro Harley. – Uwielbiam dzielić się moją motocyklową pasją i tym samym angażować w to innych ludzi. Patrzenie jak podnoszą swoje umiejętności to dla mnie wielka radość. Kobiety są zdecydowanie bardziej zainteresowane sportami motorowymi; są w tej dziedzinie bardzo aktywne. Jestem pewna, że obozy treningowe jak ten wywrą ogromny wpływ na przyszłość sportów motorowych.
W czasie treningowego weekendu zawodniczki miały szansę uczestniczyć w jednej z rund FIM European Road Racing Championship, które odbyły się na tym samym torze w tym samym terminie. Była to też okazja aby wesprzeć hiszpańską zawodniczkę Marię Herrerę, pierwszą kobietę, która stanęła na podium w hiszpańskich wyścigach motocyklowych CEV Repsol (pisałyśmy o tym tutaj). Maria odwiedziła obóz treningowy, aby spotkać się z jego uczestniczkami i opowiedzieć im o swoich wyścigowych doświadczeniach.
Uczestnictwo w tereningach kosztowało jedynie 100 euro.
Natalia Florek podczas finału Mistrzostw Europy 2013 w Albacete. |
fot. FIM |
Dwie Polki – Natalia i Monika, po krajowym zakończeniu sezonu (o tym pisałyśmy tu), poza wzięciem udziału w treningach, wystartowały też w Finale Mistrzostw Europy.
Jak donosi Motocainie Natalia Florek, podczas treningów instruktorzy byli zaskoczeni bardzo wysokim poziomem jaki reprezentują zawodniczki z Polski.
Natalia Florek (z lewej) i Monika Jaworska – obie Polki wzięły udział w profesjonalnych treningach FIM, a następnie w ostatniej rundzie Mistrzostw Europy. |
Obie Polki wystartowały w Mistrzostwach Europy w klasie SSP600. Podczas kwalifikacji hiszpański zawodnik uderzył w motocykl Natalii uszkadzając tłumik, ale dzięki mechanikom udało się go naprawić. Po kwalifikacjach Natalia była 26. a Monika 18. na 29 zawodników, a wyścig ukończyły odpowiednio na miejscach: Natalia 23, Monika 19.
W zawodach wzięło udział także dwóch Polaków: Sebastian Zieliński oraz Daniel Bukowski.
Monika Jaworska podczas finału Mistrzostw Europy 2013 w Albacete. |
fot. FIM |
Lista uczestniczek 2013 FIM WOMEN ROAD RACING TRAINING CAMP
1. | ABDULLAH Alisha, Indie |
2. | APPELMANS Peggy, Holandia |
3. | BIDDLE Avalon Nowa Zelandia / Włochy |
4 | . BROUWERS Kimberly, Holandia |
5. | DIEZ LOPEZ Elena, Hiszpania |
6 | . ERIKSSON Anna -Maria, Finlandia |
7. | FLOREK Natalia, Polska |
8 | . GARCIA AGUDO Sheila, Hiszpania |
9. | GROBLER Loumari, RPA |
10. | JAWORSKA Monika, Polska |
11. | JUARRANZ CHAMARRO Cristina, Hiszpania |
12. | KOVALENKO Anastassia, Estonia |
13. | MARTINEZ HERNANDEZ Laura, Hiszpania |
14 | . MIEBACH Clarissa, Niemcy |
15 | . MITCHELL Janine, RPA |
16. | MOREDA Shelina, USA |
17. | NEUBAUER Ricarda Louisa, Niemcy |
18 | . NOCLAIN Estelle, Francja |
19 | . PARIS Melissa, USA |
20 | . SARJOS Jasmin, Finlandia |
21. | SCHEFFLER Celina, Niemcy |
22. | SCHOOTS Nadieh USA / Holandia |
23. | SIBAJA MORENO Andrea, Hiszpania |
24. | UDRESCU Alina Cristina, Rumunia |
25. | VAN ASWEGEN Nicole, RPA |
26 | .WESTRENEN Jolanda, Holandia |
Uczestniczki Women’s Road Racing Training Camp w Albacete w Hiszpanii. |
fot. FIM
|
BMW S1000RR – na takich motocyklach trenowały zawodniczki podczas Women’s Road Racing Training Camp w Albacete w Hiszpanii. |
fot. BMW
|
Najnowsze
-
Nowa Skoda Kylaq – czeski SUV na rynek Indii
Karoq, Kodiaq, Enyaq, Kamiq a teraz – Skoda Kylaq. Czeska marka zaprezentowała właśnie małego SUV-a przeznaczonego w tylko i wyłącznie na rynek indyjski. Jest to pierwszy samochód Skody w segmencie ,,Sub-4 meter SUV”. -
Europejska premiera Suzuki e-Vitara
-
Ford Ranger – idealny wóz strażacki
-
2-milionowy Mercedes trafi do Polski. Jest to elektryczny SUV
-
Najbardziej srebrna Honda Civic na 25 lecie hybryd w Europie
Zostaw komentarz: