Najtańsze samochody elektryczne w swoich segmentach. Są niespodzianki.
Najtańsze samochody elektryczne w swoich segmentach. Jeżeli zadajecie sobie pytanie, które auto do miasta, kompaktowe czy dostawczak na prąd są najtańsze w swoich segmentach, to poniżej jest odpowiedź.
Samochody elektryczne tanie nie są, to prawda, ale w każdej grupie produktów można znaleźć takie, które są tańsze od innych w swoim segmencie, to właśnie chcemy tu zrobić. Przedstawić wam, jakie auta elektryczne są najtańsze wśród mikrusów, aut miejskich, kompaktów, SUV-ów itp. Nie uwzględniamy żadnych dopłat.
Najtańsze samochody elektryczne – segment małych aut – Dacia Spring
Najtańszym, małym samochodem elektrycznym (segment A) i jednocześnie najtańszym nowym autem elektrycznym jaki można kupić jest Dacia Spring. Cena, za jaką kupimy najtańszy możliwy wariant tego wozu wynosi od 97 490 zł. Warto jednak wiedzieć, że kwota ta jest możliwa w przypadku aut już znajdujących się u dealerów. Osoby, które będą chciały dopiero skonfigurować Dacię, zapłacą więcej. Najniższe ceny w konfiguratorze przekroczyły już 100 tys. zł. Ze względu na gabaryty i zasięg to auto do miasta. Ciekawostka: według Green NCAP to właśnie Dacia Spring jest najbardziej „zielonym” samochodem, jaki dziś można kupić.
Dane techniczne Dacia Spring:
- Moc maksymalna: 45 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 230 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: 26,8 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 6,6 kW/30 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 19,1 s;
- Prędkość maksymalna: 125 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – segment aut miejskich – Opel Corsa electric
Cena elektrycznej Corsy startuje od 156 000 zł. Więcej o tym modelu znajdziecie w naszym wcześniejszym materiale.
Dane techniczne Opel Corsa electric:
- Moc maksymalna: 136 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 337 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: 46,3 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 11 kW/100 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,1 s;
- Prędkość maksymalna: 150 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – segment kompaktów – Nissan Leaf
Najtańszy Nissan Leaf to wydatek od 155 900 zł. Co ciekawe, jest to kwota niższa o 100 zł od najtańszego auta niższego segmentu B (elektrycznego Opla Corsy). Zobaczcie nasz test tego modelu.
Dane techniczne Nissan Leaf:
- Moc maksymalna: od 150 do 217 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 320 do 340 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 270 do 385 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: 39 do 59 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 6,6 kW/od 50 do 100 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 6,9 do 7,9 s;
- Prędkość maksymalna: od 144 do 157 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – klasa średnia – KIA EV6
W tym przypadku cena przekracza już barierę 200 tys. zł i w przypadku tego modelu startuje od 209 900 zł.
Dane techniczne KIA EV6:
- Moc maksymalna: 170 do 585 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 350 do 740 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 394 do 528 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: od 58 do 77,4 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 11 kW/od 175 do 239 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: od 3.5 do 8,5 s;
- Prędkość maksymalna: od 160 do 185 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – klasa wyższa – Mercedes EQE
Bazowy Mercedes EQE startuje w cenniku od kwoty 336 700 zł. Jakkolwiek dziwnie to nie zabrzmi, to właśnie ta marka oferuje najtańsze auto w klasie wyższej.
Dane techniczne Mercedes EQE:
- Moc maksymalna: od 245 do 625 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: od 550 do 950 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 525 do 670 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: od 89 do 90,56 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 22 kW/170 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: od 3,5 do 7,3 s;
- Prędkość maksymalna: od 210 do 220 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – auta luksusowe – Porsche Taycan
Najtańszym autem luksusowym na prąd jest Porsche Taycan startujący od kwoty 423 000 zł.
Dane techniczne Porsche Taycan:
- Moc maksymalna: od 408 do 761 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 345 do 1050 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 408 do 504 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: od 71 do 83,7 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 22 kW/od 225 do 270 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 2,8 do 5,4 s;
- Prędkość maksymalna: od 230 do 260 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – kombivany – Citroën ë-Berlingo
Cena elektrycznego kombivana Citroena startuje od 164 690 zł. To niewiele więcej od najtańszego auta kompaktowego z napędem elektrycznym, za to kombivan na pewno będzie bardziej rodzinny od auta miejskiego czy kompaktowego.
Dane techniczne Citroën ë-Berlingo:
- Moc maksymalna: 136 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 278 do 285 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: 46,3 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 11 kW/100 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: od 11,2 do 11,7 s;
- Prędkość maksymalna: 130 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – minibusy – Fiat e-Scudo Kombi
Od 221 277 zł zapłacimy za elektrycznego minibusa, Fiata e-Scudo kombi. To rozwiązanie dla tych, którzy mają liczną rodzinę i 5-osobowe auto im nie wystarczy.
Dane techniczne Fiat e-Scudo Kombi:
- Moc maksymalna: 136 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 230 do 330 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: od 46,3 do 69 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 11 kW/100 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: b.d.;
- Prędkość maksymalna: 130 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – pickup – Maxus ET90
W tym przypadku trudno mówić o „najtańszym” egzemplarzu. Maxus ET90 to po prostu jedyny elektryczny pickup jaki jest oficjalnie dostępny w Polsce. Cena od 319 677 zł.
Dane techniczne Maxus ET90:
- Moc maksymalna: 180 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 330 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: 88,55 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 7,4 kW/80,3 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: b.d.;
- Prędkość maksymalna: 120 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – małe dostawcze – Toyota Proace City Electric
Szukacie elektrycznego, małego dostawczaka? Nic tańszego od bazowej, elektrycznej Toyoty Proace City Electric, kosztującej od 169 617 zł nie znajdziecie, owszem to techniczny bliźniak elektrycznego vana Citroëna ë-Berlingo Van, ale francuska marka życzy sobie kilkaset zł więcej.
Dane techniczne Toyota Proace City Electric:
- Moc maksymalna: 136 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): 260 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: 46,3 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 11 kW/100 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11,2 s;
- Prędkość maksymalna: 135 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – dostawcze średnie – Maxus e-Deliver 3
Chińska marka w Polsce oferuje najtańsze, średnie auto dostawcze na prąd. Model Maxus e-Deliver 3 startuje w cenniku od kwoty 189 297 zł.
Dane techniczne Maxus e-Deliver 3:
- Moc maksymalna: 122 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 255 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 159 do 253 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: od 35 do 50,2 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: od 6,6 do 8 kW/od 50 do 52,5 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: od 11 do 12 s;
- Prędkość maksymalna: od 90 do 120 km/h;
Najtańsze samochody elektryczne – dostawcze duże – Renault Master E-Tech Electric
Renault jest liderem jeżeli chodzi o auta dostawcze w Polsce, a popularny Master cieszy się dobrą opinią. Wersja z napędem elektrycznym, jest jednocześnie najtańszym dostawczakiem na polskim rynku. Kosztuje od 292 986 zł. Konkurencja wycenia swoje modele już powyżej 300 tys. zł.
Dane techniczne Renault Master E-Tech Electric:
- Moc maksymalna: 77 KM;
- Maksymalny moment obrotowy: 225 Nm;
- Zasięg (w cyklu mieszanym WLTP): od 94 do 204 km;
- Pojemność użytkowa (netto) akumulatora trakcyjnego: od 33 do 52 kWh;
- Maksymalna moc ładowania AC/DC: 7,4 kW/22 kW;
- Przyśpieszenie 0-100 km/h: 20,6 s;
- Prędkość maksymalna: od 80 do 100 km/h;
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: