
Najniebezpieczniejsze drogi świata
Światowa Organizacja Zdrowia opublikowała ranking państw, w których na drogach ginie największa liczba osób. Bezapelacyjnie pierwsze miejsce w zestawieniu przypadło Libii. Lista składa się głównie z krajów leżących w Azji i Afryce.
Mimo spadających statystyk wypadków dotyczących Europy, a w tym także Polski, zdaniem WHO sytuacja na światowych drogach nadal jest tragiczna. Według danych organizacji w ciągu roku w wypadkach komunikacyjnych ginie 1,3 miliona osób. Zdarzenia drogowe stały się główną przyczyną śmierci w przedziale wiekowym od 5 do 29 lat i kosztują globalną gospodarkę 500 miliardów dolarów rocznie.
Krajem z najniebezpieczniejszymi drogami jest Libia. Na 100 tysięcy mieszkańców w roku 2013 przypadały 73 ofiary śmiertelne. Numerem dwa zestawienia jest Tajlandia. Azjatyckie państwo osiągnęło wynik prawie o połowę niższy od Libii. Na 100 tysięcy mieszkańców Tajlandii w wypadkach ginie 36 osób. Jedno istnienie mniej znika każdego roku w uplasowanej na trzecim miejscu Malawi.
Żaden kraj europejski nie trafił do ścisłej czołówki zestawienia WHO. Dla przykładu w Polsce w roku 2013 zginęło w wypadkach 3357 osób. Wynik ma od kilku lat tendencję malejącą, która utrzymuje się do dnia dzisiejszego.
– Niższy poziom śmiertelności wypadków w Europie wynika z działania kilku czynników. Po pierwsze flota pojazdów na Starym Kontynencie jest zdecydowanie młodsza od floty aut eksploatowanych w krajach biedniejszych lub mniej rozwiniętych. Po drugie nowocześniejsze samochody oznaczają bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa. I nie mówimy wyłącznie o komplecie poduszek czy ABS-ie. Dzisiaj pomocną dłoń do kierowcy wyciąga cała masa elektronicznych rozwiązań – wyjaśnia Michał Cabaj, ze Skoda Polska.
Co ważne, takie systemy nie są zarezerwowane wyłącznie dla pojazdów segmentu premium, ale stały się standardem nawet w autach popularnych. Systemy takie jak ESP, hamulec antykolizyjny, światła do jazdy dziennej LED, asystent pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, kontrola poziomu zmęczenia kierowcy są dostępne m.in. w samochodach pokroju Skody Octavii, Forda Focusa czy Opla Astry.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
A czy te aray to jeżdżo wedle znaków drogowych i zdajo egzaminy?
Anonymous - 5 marca 2021
araby