Najmocniejszy Opel Astra wszechczasów – galeria i film
Opel Performance Center (OPC) jest od 1999 roku odpowiedzialny za sportowe akcenty w gamie modeli Opla. Teraz nowa Astra GTC, która wejdzie na rynek w 2012 roku, zostanie wyprodukowana także jako wyczynowa wersja.
Opel Astra OPC |
![]() |
fot. Opel |
Będzie napędzana benzynowym silnikiem turbo z wtryskiem bezpośrednim, o pojemności 2 litrów i mocy280 KM; maksymalny moment obrotowy wynosić ma 400 Nm. Jednostka napędowa zostanie skonfigurowana z sześciostopniową, manualną przekładnią.
Zgodnie z najlepszymi tradycjami OPC, sportowa Astra została poddana testom na Pętli Północnej (Nordschleife) toru wyścigowego w Nürburgring w Niemczech. Chodziło o dopracowanie auta pod kątem dynamiki poprzecznej i przyczepności do nawierzchni, stąd wykorzystanie w przednim zawieszeniu HiPerStrut (nieco różnicej się konstrukcją dolnych partii od kolumn MacPhersona). Oprócz tego Astra OPC ma adaptacyjny system FlexRide, odpowiadający za dostrojenie podwozia do aktualnych warunków drogowych: zaostrzya charakterystykę amortyzatorów, reakcję układu kierowniczego i pedału gazu (poprzez naciśnięcie przycisku „Sport” i „OPC”).
Na przedniej osi zamontowany został mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (szpera), co ma zapewniać większą stabilność i przyczepność podczas wychodzenia z zakrętu przy dużych prędkościach. Układ hamulcowy został dostarczony prze firmę Brembo.
Wariant OPC otrzymał sportowy wygląd: specjalnie wyprofilowany przedni i tylny zderzak, fartuchy boczne i spojler dachowy oraz dwie rury wydechowe w kształcie trapezu. Wewnątrz zamontowano wyczynowe siedzenia, spłaszczoną, pokrytą skórą sportową kierownicę oraz specjalne wskaźniki.
Obecnie dostępne modele OPC to Corsa o mocy 192 KM (210 KM w wersji Nürburg-Edition), Insignia OPC, która dostępna jest jako 4- i 5-drzwiowy sedan oraz w wersji Sports Tourer. Najmocniejszym silnikiem produkcyjnym w całej historii Opla jest turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 2,8 litra (325 KM). W wersji Insigni OPC „Unlimited”, maksymalna prędkość wzrasta do 270 km/h, w zależności od wersji nadwozia i rodzaju przekładni.
Delikatne podkreślenie sportowej wersji wyjątkowo do nas przemawia… |
![]() |
fot. Opel |
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: