
Najlepiej sprzedające się samochody w Polsce w 2021 roku. Lider od lat ten sam
Tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w Polsce w 2021 roku po raz kolejny powędrował do japońskiego producenta.
Liderem sprzedaży w 2021 roku została Toyota, która o blisko 30 tysięcy egzemplarzy wyprzedziła drugą w rankingu Škodę. To prawdziwy nokaut. W drugiej połowie roku bardzo dobrze dawały sobie radę koreańskie marki – Kia i Hyundai, które regularnie plasowały się w czołowej trójce miesięcznych rankingów.
TOP 10 najlepiej sprzedających się marek samochodowych w 2021 roku w Polsce
TOP 10 najlepiej sprzedających się samochodów w 2021 roku w Polsce
- Toyota Corolla
- Toyota Yaris
- Škoda Octavia
- Dacia Duster
- Toyota RAV4
- Škoda
- Toyota C-HR
- Hyundai Tucson
- Kia Sportage
- Hyundai i30
Sprzedaż samochodów w segmencie premium w Polsce w 2021 roku
W segmencie premium w tym roku król jest jeden – BMW. I nic tu nie zmieni fakt doliczania do statystyk Mercedesa aut osobowych bazujących na modelach użytkowych, takich jak Citan czy Vito. Przewaga bawarskiej marki jest po prostu zbyt wysoka. Trzecie miejsce zajmuje Audi (10-te w rankingu marek osobowych). Niestety, problemy z dostępnością mocno wyhamowały sprzedaż Volvo, która w ostatnich miesiącach oscyluje w granicach 400-700 sztuk, a w pierwszym półroczu regularnie przekraczała 1 000 sztuk.
Rozwój elektromobilności w Polsce w 2021 roku
Rynek samochodów elektrycznych to najszybciej rozwijająca się część polskiego rynku motoryzacyjnego. W 2020 roku zarejestrowanych zostało 3,7 tysiąca aut osobowych z takim źródłem napędu, a w 2021 roku przekroczony został pułap 6 tysięcy egzemplarzy. O tytuł lidera walczą dwie marki – prowadzi Tesla z wynikiem 889 sztuk, przed Kią – 834 sztuk.
Źródło danych: Samar
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: