Najdłuższy tunel najbezpieczniejszym odcinkiem drogi w Polsce?
Minął miesiąc od otwarcia najdłuższego tunelu w Polsce. Przez ten czas przejechało przez niego ponad milion pojazdów i nie doszło do żadnego wypadku!
Już ponad miesiąc minął od momentu otwarcia najdłuższego podziemnego odcinka drogi w Polsce. Przez ten czas przez tunel przejechało ponad milion samochodów i wystawiono 8 tysięcy mandatów za przekroczenie prędkości. Co ciekawe, nie doszło tam do wypadku ani kolizji.
Tunel POW to zbawienie dla kierowców
Ursynowski odcinek Południowej Obwodnicy Autostrady znacznie ułatwił życie wielu mieszkańcom Warszawy i okolic. Codziennie korzysta z niego kilkadziesiąt tysięcy kierowców. Według statystyk prowadzonych przez GDDKiA najbardziej obleganym fragmentem jest jezdnia w kierunku Terespola – ponad 660 tys. pojazdów. W stronę Poznania przemieszcza się ponad 580 tys. pojazdów. Jak podkreślają eksperci, ruch na tym odcinku cały czas się stabilizuje, ale już niebawem będzie można wskazać bardziej miarodajne wyniki natężenia ruchu.
Przy okazji otwarcia tunelu pod Ursynowem uruchomiono na całej jego długości odcinkowy pomiar prędkości. Takie rozwiązanie miało zmobilizować kierowców do przestrzegania przepisów. Niewątpliwym plusem jest fakt, że od momentu otwarcia na całym odcinku nie odnotowano jeszcze żadnej kolizji ani wypadku.
Kierowcy spieszą się do Poznania
Jednak ponad 8 tysięcy wykroczeń związanych z przekroczeniem prędkości to całkiem spora liczba. Najbardziej spieszą się kierowcy jadący w kierunku Poznania – 5 113 wykroczeń, a sporo mniej w kierunku Terespola – 2 891 wykroczeń. Ponad 65 proc. wszystkich wykroczeń stanowią przekroczenia prędkości pomiędzy 11 a 20 km/h. Według statystyk GITD, tylko 124 kierujących przekroczyło dozwoloną prędkość o co najmniej 50 km/h niż obowiązujący limit.
Tunel należący do POW ma 2 335 metrów długości. To najdłuższy tunel w Polsce. W każdą stronę zaplanowano po trzy pasy ruchu, a każda jezdnia ma 14 metrów szerokości. Na całej długości odcinka obowiązuje ograniczenie prędkości do 80 km/h. Ciężarówki powyżej 16 ton nie mogą się poruszać od godz. 7 do 10, a następnie od godz. 16 do 20 – czyli w tzw. szczycie komunikacyjnym.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: