
Najbezpieczniejsze samochody 2021 roku. Ranking Euro NCAP
Specjaliści z Euro NCAP opublikowali niezależny ranking najbezpieczniejszych samochodów 2021 roku. Na liście znalazły się zarówno samochody elektryczne, jak i spalinowe.
Specjaliści z Euro NCAP wybrali najbezpieczniejsze samochody 2021 roku w sześciu kategoriach.
Najbezpieczniejsze samochody 2021 roku zostały wybrane na podstawie przeprowadzonych w zeszłym roku testów zderzeniowych, podczas których brano pod uwagę następujące elementy: obrażenia u dorosłego, obrażenia u dziecka, obrażenia u pieszego oraz systemy asystujące. Pod uwagę brane były tylko samochody ze standardowym wyposażeniem.
Najbezpieczniejsze samochody 2021 roku według Euro NCAP
Mercedes-Benz EQS – „Executive Car” i „Pure Electric”
Elektryczny Mercedes-Benz EQS jako jedyny wygrał w dwóch kategoriach. Auto otrzymało 96% bezpieczeństwa dla osób dorosłych i 91% w przypadku dzieci. Dla pieszych i rowerzystów EQS jest trochę mniej bezpieczny, uzyskał 76%. Systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 80%.
Škoda Enyaq iV– „Large Off-Road”
Škoda otrzymała 94% bezpieczeństwa dla osób dorosłych i 89% w przypadku dzieci. Piesi są w przypadku elektrycznego SUV-a bezpieczni na 71%. Systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 82%.
Škoda Fabia – „Small Family Car”
Popularny czeski samochód uzyskał 85% w przypadku ochrony dorosłych i 81% w kategorii dziecięcej. Piesi mogą liczyć na 70%. Systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 71%.
Toyota Yaris Cross – „Small MPV”
Crossover otrzymał 86% bezpieczeństwa dla osób dorosłych i 84% w przypadku dzieci. Ochronę pieszych i rowerzystów oceniono na 78%, natomiast systemy wspomagające na 81%.
Nissan Qashqai – „Small Off-Road”
Zarówno ochrona dorosłych, jak i dzieci została wyceniona na 91%. Ochronę pieszych i rowerzystów oceniono na 71%. Systemy wspomagające bezpieczeństwo oceniono na 95%, czyli najlepiej ze wszystkich aut.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: