Najbardziej nietypowa akcja serwisowa świata. Wszystko przez pewną śrubkę
Akcje serwisowe są ogłaszana przez producentów w związku z wykryciem jakiejś wady fabrycznej. Brzmi to groźnie, ale czasami chodzi o rzeczy naprawdę błahe. Nigdy jeszcze nie było takiej akcji serwisowej jak ta.
Wśród ostatnich akcji serwisowych, o jakich informowaliśmy, pojawiły się między innymi odmawiające posłuszeństwa systemy wsparcia kierowcy, drzwi mogące otworzyć się w czasie jazdy, a nawet usterki grożące zapaleniem się samochodu. Tym razem sprawa jest zupełnie innego kalibru.
Peugeot ogłasza akcję serwisową. W czasie jazdy może dojść do otwarcia się drzwi
Otóż jak wykazało wewnętrzne śledztwo producenta, 5 lat temu ktoś nie dokręcił dokładnie jednej śrubki w jednym samochodzie. Serio. W związku z tym niedopatrzeniem, zakwalifikowanym jako wada fabryczna, ogłoszono akcję serwisową. Dla jednego samochodu.
Akcja serwisowa Toyoty – przez tę usterkę może dojść do kolizji
Trochę łatwiej zrozumieć sytuację, kiedy weźmiemy pod uwagę, że chodzi o Bugatti Chirona. Natomiast feralna śrubka odpowiada za mocowanie wspornika przedniej ramy. Ryzyko, że doprowadzi to do jakiejś niebezpiecznej sytuacji jest raczej znikome, ale podobnie niedopatrzenie nie uchodzi producentowi, sprzedającemu auto mające 1500 KM.
Duża akcja serwisowa Mercedesa w Polsce! Prawie 10 tys. aut może się zapalić
Problem udało się wychwycić podczas przeprowadzonego w marcu audytu, który wykazał, że używany w 2017 roku klucz dynamometryczny nie osiągnął przewidzianego momentu obrotowego. Tylko jak po nim kontrolerzy dotarli nie tylko do konkretnego egzemplarza, ale nawet do konkretnej śrubki? Czy w fabryce Bugatti każdego klucza używa się tylko raz? Czy może każda praca przy użyciu każdego narzędzia, jest monitorowania przez komputer? No i dlaczego, choć kontrola jakości jest tak wyśrubowana, problem wykryto dopiero po 5 latach?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: