
Nagroda dla kobiet designu trafia do Renault
Agneta Dahlgren, dyrektor designu modeli Renault Kadjar, Mégane i Scénic oraz samochodów elektrycznych otrzymała nagrodę Kobiety Roku 2016, przyznaną przez stowarzyszenie WAVE (Women And Vehicles in Europe).
Agneta Dahlgren została ogłoszona Kobietą Roku 2016 przez stowarzyszenie WAVE. Co roku stowarzyszenie to przyznaje nagrodę Kobiety Roku. Laureatkę wybiera jury dziennikarzy, zarówno mężczyzn, jak i kobiet, specjalizujących się w branży samochodowej.
Nagradzając Agnetę Dahlgren, dyrektora designu samochodów segmentu C i samochodów elektrycznych Grupy Renault, jury zdecydowało się uhonorować kobietę, której kariera zawodowa przyczynia się do realizacji celu stowarzyszenia – zachęcania młodych kobiet do pracy w branży motoryzacyjnej – oraz której rola ma istotne znaczenie dla rozwoju firmy i branży samochodowej.
Wyjątkowa kariera w dziale designu Renault
Po rozpoczęciu studiów inżynierskich na wydziale designu w swoim rodzinnym kraju, Szwecji, w 1990 roku Agneta Dahlgren przyjechała do Francji, by uzupełnić swoje wykształcenie na wydziale designu przemysłowego UTC w Compiègne. Nie opuściła już ani Francji, ani Renault, pierwszej firmy, która przyjęła ją na praktyki w 1991 roku.
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w Dyrekcji Designu w departamencie samochodów koncepcyjnych, gdzie jej know-how poszerzył się o bardziej dalekosiężne wizje. W późniejszym okresie chciała je wdrażać w produkcji nowych modeli samochodów. Po mianowaniu na kierownika projektu designu w 2000 roku, uczestniczyła w projektowaniu różnych modeli pojazdów, poczynając od samochodu ciężarowego (w ramach partnerskiej współpracy Renault z Volvo Trucks), a na małych samochodach miejskich kończąc. Stanowisko to zajmowała blisko dziesięć lat. Jej kompleksowa wizja, zdolność do uwzględniania ograniczeń technicznych, umiejętność negocjacji oraz praca nad miejskim samochodem elektrycznym Renault ZOE zostały szybko zauważone. Gdy Laurens van den Acker objął Dyrekcję Designu Renault w 2009 roku z zamiarem stworzenia nowej identyfikacji wizualnej marki, mianował Agnetę Dahlgren na dyrektora designu samochodów segmentu C – gamy o wysoce strategicznym znaczeniu dla marki. Pod jej dyrekcją, na początku 2016 roku powstało nowe Renault Mégane oraz Scénic, które wejdzie do sprzedaży w październiku bieżącego roku.
Najnowsze
-
XPENG w Polsce: poznaj kolejną chińską markę, która chce podbić Polskę i Europę
Chińskie marki samochodowe? Brzmi znajomo, prawda? Ale XPENG to coś więcej niż tylko kolejny gracz z Dalekiego Wschodu, który chce podbić europejskie rynki. To marka stawiająca na trzy filary, które mogą przekonać nawet najbardziej sceptycznych polskich kierowców. -
Czy Twój samochód niszczy planetę? Szokująca prawda o emisjach CO2 i codziennych wyborach
-
Motocykl w firmie: jak legalnie odliczyć VAT i koszty? Sprawdź, co mówią przepisy!
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
-
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
Zostaw komentarz: