Nadjeżdża nowe, elektryczne Mini. Auto przeszło radykalną metamorfozę
Nowe, 3-drzwiowe Mini ma być kontynuatorem koncepcji miejskiej radości z jazdy, która odnosi sukcesy od ponad 60 lat. Piąta generacja będzie mniejsza od poprzedniej, zaskoczy nową stylistyką i będzie produkowana w Chinach.
Nowe 3-drzwiowe, w 100% elektryczne Mini będzie pierwszym modelem z nowej rodziny Mini. Auto przechodzi obecnie testy dynamiki jazdy w zimowym centrum testowym BMW Group w Arjeplog w Szwecji.
Chociaż testowany prototyp jest zakamuflowany widać, że samochód został poddany gruntownej metamorfozie. Z boku widać, że nowe Mini ma krótsze przednie i tylne zwisy oraz bardziej strome nachylenie przedniej szyby. W przeciwieństwie do pierwszych trzech generacji samochodu, maska nie ma konstrukcji typu „clamshell” i nie obejmuje już w pełni reflektorów, które zachowały charakterystyczny dla marki okrągły kształt.
Najbardziej radykalna zmiana nastąpiła z tyłu, gdzie charakterystyczny prostokątny zestaw świateł tylnych Mini najprawdopodobniej został zastąpiony nowym trójkątnym wzorem. Wygląda na to, że Mini nadal będzie dostępny z sygnaturą oświetleniową Union Jack.
Jak zapewnia producent, elektryczny układ napędowy, akumulator wysokiego napięcia, energoelektronika i technologia ładowania prototypów wykazują już wysoki stopień dojrzałości w ekstremalnych temperaturach poniżej zera. Ośnieżone drogi i specjalnie przygotowane tereny na zamarzniętych jeziorach są również idealnymi torami testowymi, na których można bardzo dokładnie przetestować, dopracować i zharmonizować właściwości napędu, układu kierowniczego i podwozia.
Na każdym okrążeniu na ubitym śniegu i lodzie inżynierowie mogą precyzyjnie dostroić rozwój mocy silnika elektrycznego, systemy sterowania optymalizujące trakcję, zachowanie na zakrętach, charakterystykę zawieszenia i tłumienia, a także charakter układu kierowniczego i hamulcowego.
Jakim zasięgiem i mocą będzie mogło pochwalić się nowe, elektryczne Mini? By poznać odpowiedź na to pytanie musimy poczekać do oficjalnej premiery piątej generacji 3-drzwiowego auta.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: