Na wiosnę rusza odcinkowy pomiar prędkości – lista lokalizacji
Testy systemu odcinkowej kontroli prędkości przez Inspekcję Transportu Drogowego zakończone. Teraz ITD podpisuje umowę z dostawcą sprzętu i planuje uruchomić urządzenia już na wiosnę 2015 roku.
Za odcinkowy pomiar prędkości będą odpowiadać pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, ta sama sekcja, która obecnie zarządza siecią fotoradarów.
Jak to działa? Na początku i końcu kontrolowanych odcinków montuje się bramki, na których umieszczone zostały kamery rejestrujące wjazd i wyjazd samochodu. Na podstawie zdjęć system obliczy czas przejazdu i średnią prędkość. Jeśli zmieści się ona w obowiązującym na kontrolowanej drodze limicie, zdjęcia zostaną automatycznie skasowane. Ale w przypadku, gdy wykryje się przekroczenie prędkości, zdjęcia automatycznie wyłane są do CANARD (tak samo się dzieje w przypadku żółtych fotoradarów). Na podstawie numeru rejestracyjnego auta operator systemu ustali w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, kto jest właścicielem pojazdu i powiadomi go o zarejestrowanym wykroczeniu. Ten będzie mógł wskazać kierowcę auta, wziąć mandat na siebie albo odmówić wskazania kierowcy i przyjąć karę bez punktów karnych. Czwarta opcja to oddanie sprawy do sądu, który rozstrzygnie sprawę.
Dowiedz się, jakie uprawnienia ma ITD – tutaj. |
Pomiarem zostanie objętych 29 odcinków dróg krajowych, którymi zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Oto ich lista.
Miejscowość – Województwo – Droga krajowa – Długość odcinka (w km)
Tomaszów Mazowiecki – łódzkie – 48 – 2,15
Sulechów – lubuskie – 32 – 3,35
Wilcza – Nieborowice – śląskie – 78 – 2,15
Szymaki – mazowieckie – 7 – 2,2
Pawłowo – mazowieckie – 7 – 1,65
Sochaczew – mazowieckie – 50 – 2,9
Sulechów – lubuskie – 32 – 3,35
Wilcza – Nieborowice – śląskie – 78 – 2,15
Szymaki – mazowieckie – 7 – 2,2
Pawłowo – mazowieckie – 7 – 1,65
Sochaczew – mazowieckie – 50 – 2,9
Kanina – Wysokie – małopolskie – 28 – 0,95
Zakręt – mazowieckie – 2 – 1,4
Gorzyce – śląskie – 78 – 0,97
Gorzyce – śląskie – 78 – 0,89
Oborniki – wielkopolskie – 11 – 1,43
Łuszczów – lubelskie – 82 – 2,9
Strachówka – Warmiaki – mazowieckie – 50 – 3,1
Górno – świętokrzyskie – 74 – 4,1
Gniazdowo – Piecki – warmińsko-mazurskie – 59 – 5,83
Karniewo – mazowieckie – 60 – 1,83
Turzyn – mazowieckie – 8 – 1,7
Tarnowskie Góry – śląskie – 11 – 1,1
Rybitwy-Polesie – mazowieckie – 7 – 2,2
Borzęcin – Prusice – dolnośląskie – 5 – 7,4
Kołbiel – mazowieckie – 50 – 4,8
Kluki – łódzkie – 8 – 1,6
Złota – łódzkie – 72 – 3,3
Kolbuszowa, Kolbuszowa Górna – podkarpackie – 9 – 3,6
Krościenko Wyżne – Iskrzynia – podkarpackie – 9 – 1,3
Babigoszcz – Gniazdowo – zachodniopomorskie – 3 – 4,82
Łosiów – opolskie – 94 – 2,175
Zwierki – Zabłudów – podlaskie – 19 – 3,8
Lubin – dolnośląskie – 3 – 2,25
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: