Na Antypodach szaleje Hamilton
Kto będzie bohaterem drugiego weekendu wyścigowego F1 tego sezonu? Póki co, na uwagę wszystkich mediów i nie tylko, zasłużył sobie Lewis Hamilton. Zainteresowała się nim także australijska policja.
Niekoniecznie będzie tak wesoło… |
fot. McLaren
|
Co prawda Anglik był najszybszy podczas drugiego treningu przed GP Australii, ale nie było to głównym powodem, dla którego w piątek wieczorem był na językach wszystkich z branży. Zasłużył sobie na szczególną uwagę z powodu swoich popisów w Mercedesie E500, którym przemieszczał się ze sportową fantazją po Melbourne. Prawdopodobnie nie zauważył, że przesiadł się z bolidu do „zwykłego” Mercedesa i jest na publicznej drodze. Na 48 godzin został jednak zamknięty samochód, a nie kierowca…
Poranny piątkowy trening był bardzo obiecujący dla polskich kibiców. Robert Kubica pomimo problemów z balansem samochodu uzyskał najlepszy czas. Trzeba pamiętać, że tor w Albert Park jest rzadko używany i co roku powtarza się sytuacja, że w trakcie pierwszych treningów tor jest bardzo zabrudzony. Wiadomo jednak, że sesje treningowe nie są w pełni wykładnikiem tego, co może się dziać podczas kwalifikacji i wyścigu.
Podczas drugiego treningu padał deszcz, więc układ na torze zupełnie się zmienił. Najszybszy był Lewis Hamilton, który miał czas o sekundę lepszy niż Robert Kubica rano. Zaraz za nim uplasował się Jenson Button.
Podczas tej sesji w pierwszej dziesiątce zmieścili się także kierowcy Force India. Możemy się spodziewać, że zarówno Adrian Sutil jak i Vitantonio Liuzzi – jak zapowiadał przed sezonem Vijay Mallyia – powinni zebrać w tym sezonie więcej punktów niż w ubiegłym roku. Walczą też ze swoimi samochodami zawodnicy nowych zespołów. Widać, że teamy HRT, Virgin i Lotus muszą włożyć jeszcze dużo pracy, aby móc rywalizować z innymi.
Ku zadowoleniu australijskich kibiców trzecią sesję treningową zdominował Mark Webber. Podczas gdy Robert Kubica narzekał na brak przyczepności, od początku treningu widać było, że kierowca Red Bulla pewnie czuje się w swoim bolidzie.
Wszyscy oczywiście bacznie obserwują poczynania Michaela Schumachera. W dwóch z trzech treningów siedmiokrotny mistrz okazał się być szybszym kierowcą, niż jego młodszy kolega z zespołu Nico Rosberg. Czyżby Michael się rozkręcał?
Kierowcy w trakcie wyścigu o GP Australii mają do dyspozycji twarde i miękkie opony.
Wyniki sesji treningowej można obejrzeć na następnej stronie.
1. Sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:26.927 |
– |
22 |
2 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP |
1:27.126 |
0.199 |
18 |
3 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:27.482 |
0.555 |
22 |
4 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:27.511 |
0.584 |
18 |
5 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:27.686 |
0.759 |
23 |
6 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:27.747 |
0.820 |
21 |
7 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:27.793 |
0.866 |
22 |
8 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:28.014 |
1.087 |
21 |
9 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:28.114 |
1.187 |
25 |
10 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:28.192 |
1.265 |
18 |
11 |
0 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
1:28.537 |
1.610 |
25 |
12 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP |
1:28.550 |
1.623 |
19 |
13 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:28.572 |
1.645 |
21 |
14 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:28.683 |
1.756 |
22 |
15 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:29.465 |
2.538 |
13 |
16 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:29.712 |
2.785 |
18 |
17 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:30.249 |
3.322 |
26 |
18 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:31.588 |
4.661 |
5 |
19 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:31.652 |
4.725 |
13 |
20 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:31.654 |
4.727 |
26 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:32.831 |
5.904 |
25 |
22 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:33.401 |
6.474 |
24 |
23 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:34.251 |
7.324 |
19 |
24 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:34.925 |
7.998 |
8 |
2. Sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba okrążeń |
1 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:25.801 |
– |
13 |
2 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:26.076 |
0.275 |
16 |
3 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:26.248 |
0.447 |
22 |
4 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP |
1:26.511 |
0.710 |
16 |
5 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:26.732 |
0.931 |
26 |
6 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:26.832 |
1.031 |
29 |
7 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:26.834 |
1.033 |
22 |
8 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:26.835 |
1.034 |
17 |
9 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:26.904 |
1.103 |
25 |
10 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP |
1:26.956 |
1.155 |
22 |
11 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:27.108 |
1.307 |
28 |
12 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:27.108 |
1.307 |
25 |
13 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:27.455 |
1.654 |
23 |
14 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:27.545 |
1.744 |
25 |
15 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:29.025 |
3.224 |
20 |
16 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:29.134 |
3.333 |
19 |
17 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:29.591 |
3.790 |
21 |
18 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:29.860 |
4.059 |
15 |
19 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:30.510 |
4.709 |
43 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:30.695 |
4.894 |
17 |
21 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:32.117 |
6.316 |
9 |
22 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
– |
– |
2 |
23 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
– |
– |
1 |
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
– |
– |
0 |
3. sesja treningowa
Poz. |
Nr |
Kierowca |
Zespół |
Czas |
Strata |
Liczba |
1 |
6 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
1:24.719 |
– |
16 |
2 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
1:24.929 |
0.210 |
19 |
3 |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:24.963 |
0.244 |
17 |
4 |
5 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
1:25.122 |
0.403 |
19 |
5 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes Benz GP Ltd |
1:25.366 |
0.647 |
16 |
6 |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
1:25.399 |
0.680 |
20 |
7 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
1:25.505 |
0.786 |
14 |
8 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
1:25.525 |
0.806 |
18 |
9 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1:25.549 |
0.830 |
20 |
10 |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
1:25.782 |
1.063 |
19 |
11 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
1:25.852 |
1.133 |
17 |
12 |
16 |
Sebastien Buemi |
STR-Ferrari |
1:26.104 |
1.385 |
21 |
13 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
1:26.184 |
1.465 |
21 |
14 |
23 |
Kamui Kobayashi |
BMW Sauber-Ferrari |
1:26.275 |
1.556 |
21 |
15 |
17 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
1:26.368 |
1.649 |
17 |
16 |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
1:26.661 |
1.942 |
19 |
17 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams-Cosworth |
1:26.804 |
2.085 |
19 |
18 |
22 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
1:26.818 |
2.099 |
18 |
19 |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
1:29.539 |
4.820 |
19 |
20 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
1:29.800 |
5.081 |
16 |
21 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
1:30.800 |
6.081 |
18 |
22 |
24 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
1:31.114 |
6.395 |
12 |
23 |
20 |
Karun Chandhok |
HRT-Cosworth |
1:34.334 |
9.615 |
11 |
24 |
21 |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
1:36.649 |
11.930 |
8 |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
nie lubie go ;//
Anonymous - 5 marca 2021
nie lubie go ;//