Muszka Chevroleta świętuje stulecie istnienia
Muszka Chevroleta świętuje w tym roku setną rocznicę istnienia – w roku wprowadzenia na rynek 25 nowych produktów, które w myśl nowego hasła marki „Find New Roads” pomogą odnaleźć temu symbolowi nowe drogi na rynkach całego świata.
W roku 1913 współzałożyciel Chevroleta, William C. Durant, po raz pierwszy umieścił symbol w kształcie charakterystycznej muszki na środku przedniego pasa modeli Chevrolet H-2 Royal Mail i H-4 Baby Grand z roku modelowego 1914.
W ciągu ostatnich 100 lat logo ozdobiło 215 milionów egzemplarzy modeli Chevroleta, z czego 60 milionów wciąż jeździ po drogach. W setną rocznicę istnienia muszki Chevrolet wprowadzi na rynek nowe modele, jak kompaktowy sedan Cruze Clean Turbo Diesel w Stanach Zjednoczonych oraz niewielki SUV o nazwie Trax na 40 rynkach na całym świecie.
Chevrolet H-4 Baby Grand z 1914 roku |
fot. Chevrolet |
Muszka Chevroleta ma już 100 lat, jednak szczegóły dotyczące początków jej istnienia wciąż nie są do końca jasne. Przyjmuje się, że tworząc logo Durant zainspirował się wzorem tapety ozdabiającej ścianę jednego z paryskich hoteli. Według innego źródła, inspiracją była reklama w gazecie, którą Durant zobaczył podczas wakacji w Hot Springs w stanie Wirginia.
Zarówno wdowa po Durancie, jak i jego córka podają różne wersje tej historii.
W 1929 roku Margery Durant opublikowała książkę zatytułowaną „Mój ojciec”. W książce tej opisała, jak czasami ojciec, siedząc przy stole, na kawałku papieru rysował wzory logo. „Myślę, że wykorzystywane do dziś w samochodach Chevroleta logo naszkicował on któregoś wieczora gdzieś między zupą a pieczonym kurczakiem” – tak brzmiała jej wersja narodzin muszki.
Chevrolet Royal Mail Roadster |
fot. Chevrolet |
Chevrolet Royal Mail Roadster |
fot. Chevrolet |
Ale w wywiadzie z 1968 roku żona Duranta, Catherine, stwierdziła, że wzór logo mąż dostrzegł w czasie wakacji w Hot Springs w 1912 roku. Czytając gazetę w hotelowym pokoju, William dostrzegł wzór i wykrzyknął: „Myślę, że byłby to bardzo dobry symbol Chevroleta”. Niestety nie wyjaśniła ona dokładnie, jak wyglądał ten motyw ani w jaki sposób został on wykorzystany.
Informacja ta zainspirowała Kena Kaufmanna, historyka i wydawcę The Chevrolet Review, do rozpoczęcia badań nad jej prawdziwością. W opublikowanym 12 listopada 1911 roku wydaniu publikowanej w stanie Georgia gazety The Constitution natknął się on na ogłoszenie zamieszczone przez firmę Southern Compressed Coal Company, reklamujące wytwarzane przez nie brykiety do kominków o nazwie Coalette. Logo Coalette stanowiła pochylona muszka, bardzo podobna kształtem do symbolu, który wkrótce stać się miał ikoną Chevroleta.
Muszka Chevroleta z 1936 roku |
fot. Chevrolet
|
Czy to właśnie tę, a może podobną reklamę dostrzegli William Durant i jego żona, przebywając kilka stanów na północ? Data wydania gazety poprzedza zaledwie o 9 dni oficjalną datę założenia firmy Chevrolet Motor Company. Logo Chevroleta po raz pierwszy pojawiło się w reklamie 2 października 1913 roku w The Washington Post. „Szukajcie takiej tabliczki” – głosi napis nad emblematem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: