Multimedia i komfort w Renault Clio Grandtour
Przejechałyśmy już ponad dziesięć tysięcy kilometrów świetnie wyposażonym Grandtourem. Dziś przybliżymy systemy multimediów, które wydają nam się już kompletnie nieodzowne w samochodzie nowoczesnej kobiety.
Jak się przyzwyczaisz do dobrego, to potem trudno zrozumieć, że kiedyś w autach nie było takich systemów… Na zdjęciu: połączenie smartfona z media nav poprzez bluetooth. |
fot. Jan Zarodzki, www.janzagrodzki.com |
Zaganiane przez pracą, zaaferowane „ile w domu do roboty” po pracy podróżujemy na odcinku dom-przedszkole-praca-zakupy-przedszkole-dom. Wsiadamy do naszych samochodów zwykle totalnie zestresowane szukając w tych kilku metrach kwadratowych oazy spokoju – oczywiście, jeśli podróżujemy same. Gdy na pokładzie pojawia się partner czy dzieci, nic nie jest już takie same.
Oaza spokoju
Ale wróćmy do chwili, gdy zasiadamy za kółkiem i marzy nam się jedynie cisza – chcemy wszystko przemyśleć. W upalne lato, w jakie przyszło nam właśnie użytkować Renault Clio Grandtour, wystarczy pozamykać wszystkie okna, włączyć automatyczną klimatyzację i jechać w siną dal. Auto schładza nam się błyskawicznie do zadanej temperatury (pamiętajmy, nie ustawiajmy klimy na minimum, tylko – dla własnego zdrowia – komfortowe 19-20 st. C) i mimo, że pod maską naszej testówki tkwi jednostka wysokoprężna, przy prędkościach podróżnych praktycznie w ogóle jej nie słychać. Samochód wyciszono doskonale, no chyba, że przekraczamy dozwolone w Polsce prędkości…
Muzyka łagodzi obyczaje
Opisana powyżej sytuacja zdarza się, jednak – musimy przyznać – nam akurat nie szczególnie często. Zaliczamy się do tych kobiet-kierowców, które korzystają ze wszelkich możliwych udogodnień w samochodzie, zainstalowanych gadżetów, systemów mulimedialnych w pełni, a ponadto uwielbiamy słuchać muzyki! Nie rozstajemy się też z naszym smart fonami i szukamy bezpiecznych możliwości ich integracji z autem. W Clio przychodzi to bez problemu za pomocą bluetooth, umożliwiającego prowadzenie rozmów, wyszukiwanie numerów z naszej książki w telefonie albo słuchanie muzyki w audiostreamingu z przenośnych urządzeń audio. Na monitorze wyświetlają się okładki albumów, czy nawet pojedynczych singli i informacje dotyczące wykonawcy. Wszystkie Clio rzecz jasna są też wyposażone w gniazda USB i Jack, zatem podłączenie właściwie wszelkich urządzeń jest możliwe. Warto dodać, że oba złącza są umieszczone w wyjątkowo widocznym miejscu, czyli z boku ekranu dotykowego, więc zarówno dostęp do nich, jak i szybkie znalezienie ich przez znajomych jest łatwe jak chodzenie.
Umcy umcy 😉
Oczywiście nie należymy do tych, które z otwartymi szybami auta, wystawionym, tzw. „zimnym łokciem” i maksymalnie pokręconymi basami przejeżdżamy przez… osiedlowe uliczki. Tym nie mniej przyjemnie jest wiedzieć, że gdy słuchasz muzyki, w której dźwięk basu gra główną rolę, możesz go wyraźnie usłyszeć, ale nie w tej denerwującej „dudniącej” formie. We wszystkich wersjach Renault Clio Grandtour jest system Renault Bass Reflex, który jest w stanie zapewnić komfort słuchania jak z 30-watowych głośników. Zapewnia on lepsze przenoszenie basów, ma też wyższy próg nasycenia i dystorsji dźwięków. Co więcej – wiemy z autopsji – możesz spokojnie słuchać muzyki, podczas gdy Twoja pociecha śpi z tyłu w foteliku.
Jeśli jesteś totalną audiofilką, warto zainwestować w system Renault R-link, przy którym nie dość, że możesz mieć np. kamerę cofania, to producent dorzuci Ci system nagłośnienia 3D Sound by Arkamys. Dzięki programowi cyfrowego przetwarzania sygnału, system pogłębia dźwięki dając efekt uprzestrzennienia sceny dźwiękowej.
Połączenia telefoniczne możesz obserwować na wyświetlaczu lub wybrać dotykając odpowiednie cyfry numer telefonu. |
fot. Jan Zagrodzki, www.janzagrodzki.com |
Media Nav – nastaw się na lenistwo
Większość z nas przyzwyczaiła się już do użytkowania nawigacji w samochodzie i już chyba nikt nie lubi wpatrywać się w malutki ekran nawigacji przenośnej. W Clio Grandtour jest wbudowany 7-calowy kolorowy ekran dotykowy z trybami 2D i 3D (birdview), który jak za dotknięciem czarodziejskiej różyczki – podobnie jak w smartfonach – przyjmuje polecenia kierowcy. Ekran wyświetla informacje z nawigacji, radioodtwarzacza i urządzeń przenośnych audio (przez USB, Jack lub bluetooth). Ten system nazwany jest w Renault Media-nav i upraszcza dostęp do najważniejszych funkcji multimedialnych.
Zainstalowany system nawigacji z oprogramowaniem Nav N Go, w połączeniu z możliwością zarządzania danymi audio i funkcją Bluetooth tak nas rozbestwił, że przestałyśmy wozić ze sobą mapę. Wszystko podane jest w czytelny sposób, można wybrać głos, który do nas przemawia (męski, lub damski) i – jeśli aktualnie uczycie się jakiegoś języka – prosić, aby właśnie w takim do nas nawigacja przemawiała. Dostarczane przez NAVTEQ mapy mogą być aktualizowane za pośrednictwem dedykowanego interfejsu internetowego. Oczywiście istnienie możliwość zapisania swoich ulubionych miejsc, sprawdzenia historii ostatnio wyszukiwanych lokacji, wyszukania najbliższej stacji (podane są marki tychże i odległości do nich od bieżącego położenia), czy znalezienie miejsca po wpisanych współrzędnych.
Obsługa wszystkich funkcji Media nav jest dziecinnie prosta i działa za pośrednictwem dotykowego ekranu lub ergonomicznie położonego zespołu przełączników pod kierownicą (w przypadku funkcji audio i telefonu).
Przeczytaj też: Renault Clio Grandtour – pierwsze kilometry w Motocaina.pl – czytaj tutaj. Sesja zdjęciowa Renault Clio Grandtour – tutaj. Renault Clio Grandtour na Mazury – tutaj. Pierwsza jazda Renault Clio 2013 – tutaj. Test Renault Clio R.S. 200 EDC na torze Guadix – tutaj. Technologie w Renault Clio R.S. 200 EDC – tutaj. |
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
ASO RENAULT
Anonymous - 5 marca 2021
Mam pytanie ? A gdzie taki sprzęt naprawić? Mam Renault Clio 4 i po „aktualizacjach” szlag go trafił a w moim mieście w serwisie „Renault” nikt tego nie potrafi naprawić.