
Motocyklowym ambulansem na porodówkę i na oddział zakaźny z COVID-19
Motocyklowe ambulanse sprawdzają się min. w transporcie pacjentów na obszarach trudno dostępnych. Obecnie są także wykorzystywane do przewozu osób z podejrzeniem zarażenia koronawirusem.
Motocyklowy ambulans w krajach Afryki, a także w Indiach – to szybsza i nowocześniejsza forma niesienia pomocy od stosowanego tam jeszcze ambulansu rowerowego. Dzięki ich wykorzystaniu czas transportu chorego uległ znacznemu skróceniu, przez co na pomoc może liczyć więcej pacjentów. Taki typ ambulansu sprawdza się najlepiej na obszarach plemiennych i w miejscowościach trudno dostępnych, zalesionych, bez dróg, a ich przemieszczanie się jest często monitorowane w czasie rzeczywistym.
Motocyklowy ambulans jest wyposażony w sprzęt pierwszej pomocy, leki i materiały chirurgiczne, a obsługujący go kierowca jest przeszkolony z niesienia pomocy na miejscu, gdy zajdzie taka potrzeba.
Od kilku lat takie wyspecjalizowane pojazdy są wysyłane po kobiety w zaawansowanej ciąży. Wszystko po to, by ograniczyć ogromną liczbę zgonów noworodków, których poród był odbierany w domu, przez osoby bez medycznego przygotowania. Niejednokrotnie powikłania związane z ciążą zagrażały także przyszłym mamom.
Według badań ONZ w 2014 roku Kenia traciła dziennie 15 kobiet i 290 dzieci z powodu trudności związanych z ciążą, a 35 procent wszystkich zgonów noworodków miało miejsce w wyniku ciężkiej infekcji. Około 66 procent zgonów było spowodowanych zapaleniem płuc i biegunką. Corocznie dochodziło do ponad 34 000 martwych urodzeń.
Większości zgonów matek w krajach rozwijających się można zapobiegać poprzez odpowiednie odżywianie i dostęp do opieki zdrowotnej. Na szczęście lokalne władze próbują poprawić sytuację i za pośrednictwem karetek motocyklowych, tysiące kobiet w ciąży, głównie w obszarach marginalizowanych, ma dostęp do opieki zdrowotnej, bez żadnych wyzwań.
Obecnie takie rozwiązania są też bardzo potrzebne w walce z pandemią COVID-19. W Indiach firma Hero MotoCorp przekazała władzom 60 motocyklowych ambulansów. Zbudowane pod zamówienie Hero Xtreme o pojemności 150 cm2 mają niezbędne wyposażenie do transportowania zarażonych pacjentów, a nawet butlę z tlenem.
W naszym kraju motocyklowe ambulanse też są coraz bardziej potrzebne i popularne. Jednak ich zadania są nieco inne, niż w krajach afrykańskich. Przeczytajcie o tym w naszym wywiadzie z Emilią Ornat: Fundacja Ratownictwo Motocyklowe Polska motocyklami na ratunek .
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: