
Motocyklowe taksówki – bezpieczna formą transportu w czasie pandemii
Rząd Filipin uznał, że motocyklowe taksówki w czasie pandemii powinny działać, biorąc pod uwagę ograniczenia miejsc pasażerskich w pociągach i autobusach.
Już w 2019 roku rząd Filipin zalecił używanie barier zamontowanych pomiędzy kierowcą i pasażerem w sytuacji, gdy nie mieszkają oni w jednym gospodarstwie domowym. Pasażer musiał także dysponować własnym kaskiem.
Rozwój sytuacji epidemicznej Covid-19 skutkował większymi obostrzeniami, wprowadzonymi przez rząd i taksówki motocyklowe otrzymały zakaz działalności. Bez żadnych ograniczeń mogły motocyklem przemieszczać się osoby z jednego gospodarstwa domowego. Zlecono także przeprowadzenie badań, dotyczących wpływu funkcjonowania taksówek motocyklowych na rozprzestrzenianie się koronawirusa.
Burmistrzowie miast apelowali o przywrócenie ich pracy, ponieważ ma to realny wpływ na zmniejszenie obłożenia komunikacji miejskiej. Jednak dopiero w pażdzierniku 2020 rząd Filipin zezwolił na funkcjonowanie taksówek motocyklowych i działanie aplikacji do zamawiania kursów, takich jak Angkas i Joyride, oraz wznowił badania pilotażowe.
Taksówki motocyklowe są postrzegane na Filipinach jako niedrogi, alternatywny środek transportu, bardzo potrzebny w okresie pandemii, biorąc pod uwagę ograniczenia miejsc pasażerskich w pociągach i autobusach, oraz zapewniający fizyczną odległość.
Sieć moto-taksówek Angkas dodatkowo montuje barierę, pomiędzy kierowcą a pasażerem, zaprojektowaną w celu ochrony przed transmisją COVID-19. Tarczę z tworzywa na plecy zakłada kierowca, a pasażer może korzystać z jej dodatkowych uchwytów.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: