Motocyklowa podróż matki i córki z autyzmem
Melanie to mama i motocyklistka, która wraz z córką, u której zdiagnozowano autyzm, szerzy wiedzę na temat tego zaburzenia i prowadzi wspierającą fundację.
W wieku 4 lat u Sofii zdiagnozowano autyzm i inne zaburzenia. Z biegiem czasu mama dostrzegała, że córka zamyka się w swoim świecie, ponieważ jej życie było bezpieczne i takie przewidywalne. Czuła, że musi zrobić coś niezwykłego, by jej pomóc. Zaczęła od poszerzania jej doświadczenia życiowego i kontaktów z innymi ludźmi. Często okazywało się jednak, że było to zbyt wiele i córka wykonywała tylko te rzeczy, które doskonale znała.
Wtedy mama wpadła na pomysł, by stworzyć sytuację, w której Sofia nie miałaby wyboru i musiałaby się do niej dostosować – co poprawiło by zdecydowanie jej rozwój. Taką sytuacją stały się podróże w wózku bocznym motocykla, w które mama zabierała córkę od 10 roku życia.
Sofia przed i po pierwszej podróży:
Początkowo były to małe podróże, a z czasem coraz dłuższe. W latach 2015-2016 mama z córką pojechały z Wielkiej Brytanii do Afryki, a w 2017 podróżowały po Europie. Obecnie są w trasie po Kanadzie. Teraz Sofia jeździ także jako pasażerka z mamą na jednym motocyklu.
Podróżowanie z mamą nauczyło ją radzenia sobie w zmiennych okolicznościach, oswajania lęku, zaufania do ludzi i świata. Poziom strachu u dziewczynki opadał z dnia na dzień i rosła pewność siebie. Marzeniem mamy jest to, by córkę usamodzielnić do tego stopnia, by w przyszłości sama mogła podróżować motocyklem.
Gdziekolwiek mama i córka podróżują, tam szerzą wiedzę o autyzmie, wspierają rodziny oraz poprzez fundację zbierają i rozdysponowują datki. Melanie chciałaby zobaczyć więcej osób z autyzmem, które podejmą tak rozwijającą podróż, jak Sofia.
https://adventurewithautism.org/
https://www.facebook.com/adventurewithautism/
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: