
Motocyklistka, która rzuciła wyzwanie górom i męskiej dominacji!
Pallavi Fauzdar to inspirująca motocyklistka z Indii, która jako pierwsza kobieta została wpisana do Limca Book of Records za pokonanie motocyklem himalajskich przełęczy.
Pallavi Fauzdar – motocyklistka, żona i matka dwóch synów, wyruszyła w pierwszą motocyklową wyprawę 7 lipca 2015 roku. Trasa wiodła z Delhi do Ladakh. Przejechała wtedy wszystkie 16 górskich przełęczy w regionie oraz 8 na wysokości powyżej 5000 n.p.m.. Tym samym stała się pierwszą kobietą, której się to udało i jej wyczyn został wpisany do Limca Book of Records. Jej determinacja wynikała z gniewu na społeczeństwo, zdominowane męskim punktem widzenia:
– Chcę, żeby kobiety wychodziły ze swoich muszli, żyły swoimi marzeniami i udowodniały swoją odwagę. Kobieta nie może nic zrobić? Jeśli ja mogę to zrobić, Ty też możesz! – mówiła.
Po powrocie wiedziała, że to jeszcze za mało, by pokazać kobiecą siłę. Zabrała się za przejechanie przełęczy, na których w tym samym roku zginęło już 30 motocyklistów (z powodu złych warunków atmosferycznych). Pokonanie tej trasy zajęło jej 20 dni i wróciła cała. Następnie została pierwszą kobietą, która pokonała górską przełęcz Mana na wysokości 5638 n.p.m. i niedostępne tereny północno-wschodnie.
Pallavi Fauzdar urodziła się i wychowała w mieście Agra. A w swoim garażu ma 4 modele motocykli: Royal Enfield Bullet, Triumph, Ducati Scrambler i Avenger. Jako aktywistka społeczna otrzymała tytuł Outstanding Global Woman w 2016 roku oraz została nagrodzona wyróżnieniem Nari Shakti Award z rąk prezydenta Indii w 2017 roku:
– Osobiście chcę prowadzić rozległą pracę społeczną w całym kraju, zwłaszcza na północnym wschodzie, który pilnie potrzebuje pomocy. Chcę zmotywować wszystkie kobiety, aby nie uległy sytuacjom, z którymi miałam do czynienia w przeszłości – mówi motocyklistka, która organizuje także przejażdżki „GOONJ” dla motocyklistek:
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: