Motocykliści pojadą buspasami w Warszawie! To znaczy jednym
Dobra wiadomość dla posiadaczy jednośladów - stołeczny ratusz zdecydował się wreszcie na udostępnienie im buspasów. Konkretnie buspasów na jednej ulicy.
Nie przesadzimy, jeśli powiemy, że władze Warszawy zabierały się do wpuszczenia motocykli na buspasy jak pies do jeża. Chociaż rozwiązanie takie funkcjonuje od paru lat w innych polskich miastach (między innymi w Gdańsku, Poznaniu, Krakowie, Łodzi czy Wrocławiu), konieczne były konsultacje, ekspertyzy, narady oraz trwający 1,5 roku „pilotaż” na kilku ulicach. Okazało się (tu zaskoczenie), że motocykliści jeżdżą zwykle szybciej od autobusów komunikacji miejskiej, więc w żaden sposób nie blokują i nie utrudniają im przejazdów! Mało tego – motocykliści nie próbują manewrować między stojącymi w korku samochodami (albo, co gorsza, powolnie jadącymi), tylko spokojnie jadą buspasem, co poprawia bezpieczeństwo (jeszcze większe zaskoczenie).
Wobec tych niespodziewanych ustaleń, prezydent Trzaskowski podjął decyzję o wpuszczeniu motocykli na buspasy i od kwietnia miały się zacząć pojawiać się stosowne zmiany w oznakowaniu. Plany te pokrzyżowała jednak epidemia. O złożonej obietnicy przypomniał jednak radny dzielnicy Ursynów Paweł Lenarczyk, któremu odpowiedziało pod koniec maja Biuro Polityki Mobilności i Transportu. W odpowiedzi czytamy, że niestety wprowadzenie zmian w oznakowaniu buspasów (dodatkowy napis MOTOCYKLE na znakach, obok już istniejących BUS, TAXI oraz MTON) jest przedsięwzięciem tak kosztownym, że miasto nie może sobie na nie pozwolić w obecnej sytuacji.
Coś się jednak zmieniło w ratuszu i zgodnie z najnowszą informacją, motocykliści już od drugiego weekendu czerwca pojadą buspasami na ulicy Radzymińskiej (która była jedną z ulic biorących udział w „pilotażu”). Ponadto podobno trwają pracę nad zmianą organizacji ruchu motocyklowego na ulicy Puławskiej (za Doliną Służewiecką do ul. Niedźwiedzia), Modlińskiej (od Kuklińskiego do Elektronowej) oraz Bitwy Warszawskiej (od Grójeckiej do al. Jerozolimskich). Nie podano jednak kiedy właściciele jednośladów będą mogli nimi pojechać.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Hmmm… Też mi rewelacja. Od dawna widuję motocykle na buspasach. Samochody zresztą też. Pomysł ich wpuszczania okazuje się zupełnie wtórny 🙂