
To najgorsze zachowanie motocyklistów? To przez nich musimy się wstydzić
Coraz wyższe temperatury zachęcają, żeby w pełni rozpocząć już sezon motocyklowy. To także moment, kiedy przypominają o sobie ci z nas, za których wielokrotnie musimy się wstydzić.
Znowu nadchodzą słoneczne dni i znowu będzie można rozkoszować się jazdą na dwóch kółkach. Jedni napawać się będą przyspieszeniami, inni cieszyć spokojną jazdą i chłonięciem tego poczucia wolności, jakie daje tylko motocykl. Nie można tylko zapominać o bezpieczeństwie oraz kulturze jazdy.
Z bezpieczeństwem bywa niestety różnie, podobnie jak z kulturą. Dobry motocyklista pamięta, że jego przejażdżka nie może być uciążliwa dla innych uczestników dróg. Nie wszyscy się do tego niestety stosują.
Zbyt szybka jazda i niebezpieczne manewry to jedno. Innym problemem jest obnoszenie się ze swoją maszyną. Niepotrzebne przyspieszanie, jazda na jednym kole, palenie gumy oraz straszenie kierowców. Zwykle poprzez nagłe przegazówki, kiedy motocyklista przeciska się przez korek. Obwieszcza tym samym swoją obecność oraz niezadowolenie, że kierowcy nie rozstępują się przed nim i nie wciskają jeden na drugiego, żeby tylko zrobić mu miejsce. Naprawdę można się tylko za takich riderów wstydzić.
Czy motocyklista może przeciskać się między samochodami w korku?
Może oczywiście. Wie o tym coraz więcej kierowców i coraz częściej sami robią miejsce, aby ułatwić przejazd zbliżającemu się motocykliście. Lecz rosnącego zrozumienia i życzliwości nie osiągnie się poprzez zupełny brak kultury na drodze.
O krok od kuli ognia. Cysterna z płynnym gazem utknęła na przejeździe kolejowym
Pamiętajcie też, że Prawo o ruchu drogowym w ogóle nie porusza kwestii omijania samochodów w korku. Oznacza to, że zastosowanie mają tu ogóle przepisy Kodeksu drogowego. Jeśli zatem motocyklista zmieści się między innymi pojazdami na pasie ruchu, może bez przeszkód przejechać koło nich. Wymagane jest jedynie zachowanie „bezpiecznej” odległości, a ta w przypadku stania w korku i przemieszczania się motocyklisty z niewielką prędkością, nie musi być duża.
Sami jednak rozumiecie, że zasada ta opiera się często na pewnej umowności i ogólnemu przyzwoleniu. Żaden przepis nie nakazuje kierowcy zrobienie wam miejsca. Nie możecie więc wymagać tego od nikogo, a gdy miejsca jest za mało, pozostaje spokojnie poczekać.
Kiedy nie można omijać samochodów w korku motocyklem?
Pamiętajcie też, że nie zawsze omijanie samochodów jest możliwe, bo doprowadziłoby do złamania innych przepisów. Prawo zabrania na przykład wyprzedzania i omijania innych pojazdów w obrębie przejść dla pieszych Jeśli więc samochody się toczą, możemy przejechać przez pasy wraz z jednym z nich, ale nie szybciej od niego. Jeśli stoją, musimy bezwzględnie się zatrzymać, upewnić, że przejście jest puste i dopiero wtedy kontynuować jazdę.
Niektórzy motocykliści omijają także korki na drogach jednopasmowych, co również jest dozwolone, ale uwaga. W sytuacji, gdy na ulicy wymalowana jest linia ciągła, nie możemy jej przekroczyć. Jeśli pas ruchu jest wystarczająco szeroki, żebyśmy tego uniknęli, możemy wyprzedzić inne pojazdy. Pamiętajmy również, że zabronione jest wyprzedzanie innych pojazdów na skrzyżowaniach, na których ruch nie jest sterowany. Jeśli więc wyprzedzamy powoli poruszające się w korku samochody i zbliżmy się do skrzyżowania, powinniśmy odpowiednio zwolnić.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze: