Motocykl z kordonka
Izabela Małolepsza-Anczyk od dzieciństwa interesuje się rękodziełem, wykorzystuje: szydełko, druty i haftuje. Nie jest (jeszcze) motocyklistką, ale motocykl potrafi sobie wydziergać!
Model Ducati to czwarty egzemplarz, który Iza zrobiła na prośbę koleżanki:
– Kiedy zobaczyłam zdjęcie oryginału – zakochałam się! Czułam, że to musi być dla mnie, taka wisienka na torcie. Największe wyzwanie stanowiły rozwiązania techniczne i proporcje. Nigdy nie miałam motocykla, ale dzięki pomocy męża, znajomych i zdjęć zaczęłam poznawać jego budowę oraz zauważać różne detale. Nawet zaczęłam się oglądać za nimi na ulicy, przyglądając się jak są zbudowane. W szkole średniej wprawdzie chciałam mieć motocykl, jednak moi rodzice wybili mi ten pomysł z głowy i skończyłam, jako pasażer tylnej kanapy u kolegów. Te przejażdżki pamiętam do dnia dzisiejszego. Teraz zaczynam się znowu nad taką pasją zastanawiać…
– Wykonanie tego motocykla trwało 4 miesiące z przerwami na inne projekty. Wieczorami pracowałam godzinę lub dwie, a w weekendy nieco dłużej. Z uwagi na to, że motocykl jest wykonany z kordonka, czyli dosyć cienkiej nici, konieczne było dodatkowe oświetlenie ledowe, co też nieco wydłużało prace. Samo wykonanie stelaża zajęło około tygodnia. Po jego zmontowaniu okazało się, że technicznie nie dam rady obudować go na szydełku, tak jakbym tego chciała. Musiałam zacząć od nowa… Niektóre elementy też powstawały kilka razy, bo były za małe, za duże, albo w złym kształcie. Było to spore wyzwanie, czasami musiałam od tego odpocząć, żeby na spokojnie pomyśleć, co dalej lub jak inaczej to mogę zrobić. W tym czasie oczywiście powstawały inne projekty – opowiada Iza.
Czy powstaną nowe modele szydełkowych motocykli? Iza jest przekonana, że tak. Jednak ma tyle pomysłów w trakcie i tych czekających na realizację, że na kolejną premierę trzeba trochę poczekać.
Więcej na stronie: https://www.facebook.com/Calu-Art-708932712537466
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: