
Motocykl Super Scout z turbosprężarką
Motocykle Indian Scout, dzięki swojej klasycznej formie, przez wielu są określane jako doskonała baza pod custom. Anders Lundgren i Lasse Sundberg zbudowali zdumiewający motocykl nawiązujący do klasycznego motocykla Indian, którego nazwali Super Scout. W ten sposób autorzy projektu oddali hołd szwedzkiemu współzałożycielowi marki, Oscarowi Hedström.
Na pytanie jak prowadzi się ich autorski motocykl, Anders uśmiecha się i odpowiada: „Daje niesamowite wrażenia z jazdy. To tak jakby cofnąć się do lat 20. ubiegłego wieku i wsiąść na rakietę, a nie motocykl.“
Super Scout z turbosprężarką Garret 25 chłodzoną cieczą powstał w 2017 roku, w garażu Fullhouse w Sztokholmie. Silnik przenosi na tylne koło moc od 150 do 200 KM, w zależności od ciśnienia doładowania.
Jak mówi Anders: „Chcieliśmy zbudować motocykl, który nawiązywałby do historii marki Indian w kontekście wyścigów na drewnianych motodromach, a jednocześnie posiadałby nowoczesne rozwiązania technologiczne, z którymi dzisiaj utożsamiana jest marka. Model Scout okazał się idealnym wyborem, natomiast nazwę Super Scout wymyśliliśmy na cześć starych Scoutów, które na torze nie miały sobie równych.”
Silnik, pompa paliwa, reflektor i dźwignia zmiany biegów pochodzą z obecnej wersji Scout’a, ale za to rama stanowi unikalną konstrukcję zbudowaną z trzech części. Lasse Sundberg (z Roth Engineering) wykonał ją samodzielnie i twierdzi, że była to najtrudniejsza część projektu. Ku zaskoczeniu nawet trudniejsza niż zamontowanie samej turbosprężarki.
Anders w ten sposób wyjaśnia powód zamontowania turbosprężarki: „Chcieliśmy, aby motocykl posiadał więcej mocy. Naszym celem było również połączenie klasycznej stylistyki z nowoczesną technologią.”
Super Scout posiada również całkiem imponujące rozwiązania elektroniczne. Anders zamontował w pełni programowalny sterownik ECU oraz zbliżeniowy system z komunikacją Bluetooth do monitorowania parametrów silnika i strojenia ECU przy pomocy iPad’a.
Powalające malowanie w kolorze Springfield Blue to dzieło firmy Pobben’s Colour & Custom z siedzibą w Hagfors.
Anders już nie może doczekać się nadchodzących miesięcy: „W dalszym ciągu testujemy motocykl, a obecnie jesteśmy w końcowej fazie strojenia silnika”, mówi Anders. „Super Scout ma być motocyklem do użytkowania na co dzień … no chyba, że do tego czasu znajdzie nowego właściciela.”
LISTA CZĘŚCI
Przednie koło: 60-szprychowa obręcz o wym. 23 x 3,75”, szprychy zaplecione na krzyż, opony Pirelli
Przedni hamulec: Układ hamulcowy Beringer, tarcza zintegrowana z piastą (system Inboard), przednia pompa hamulcowa uruchamiana cięgnem (K-tech, ukryta)
Tylne koło: 60-szprychowa obręcz o wym. 23 x 3,75”, szprychy zaplecione na krzyż, opony Pirelli
Tylny hamulec: Tarcza hamulcowa Harrison Billet zintegrowana z zębatką, pompa K-tech
Przednie zawieszenie: Resor piórowy W&W
Kierownica: Produkcji Roth Engineering, w stylu „motodrom“, wewnętrzne prowadzenie cięgna przepustnicy, kierunkowskazy LED w kierownicy
Atrapa zbiornika paliwa: Stylizowana na zbiornik z modelu Scout z 1920 r. Ukrywa komplet elektroniki, obudowę przepustnicy, przednią pompę hamulcową, itp.
Zbiornik paliwa (właściwy): Customowy, wykonany przez Roth Engineering, wewnętrzna pompa paliwa z modelu Scout, montowany pod siedzeniem
Siedzenie:Replika siodła H and F Mesinger w wersji wyścigowej
Tylny błotnik: Customowy, wykonany przez Roth Engineering
Reflektor: LED-owy z modelu Scout
Tylna lampa: LED-owa zamontowana pod siedzeniem, zespolona lampa tylna światło stop kierunkowskazy
Silnik: Poj. 1133 cm3 z modelu Scout 2016, stylizowany na klasyczny wygląd metodą piaskowania
Chłodnice: Z Hondy CRF450, wentylatory elektryczne
Układ paliwowy: Paliwo E85, wtryskiwacze o przepływie 1600 cm3/min, w pełni programowalny sterownik ECU
Instalacja elektryczna: System zbliżeniowy z komunikacją Bluetooth do monitorowania parametrów silnika i strojenia przy pomocy iPad’a
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: