Motocykl Kawasaki z hybrydowym napędem? Producent pokazuje, że to ma sens
Hybrydowe układy napędowe już od kilku lat coraz śmielej wkraczają do salonów samochodowych, jednak co z motocyklami? Nie trudno się domyślić, że układ hybrydowy zajmuje więcej miejsca i zwiększa wagę pojazdu. Mimo to, Kawasaki w swoim ciekawym projekcie postanowiło pokazać, że hybrydowe motocykle mają sens!
Pomysł zaopatrzenia motocykli w układy hybrydowe bardzo szybko poszedł w niepamięć na kartach projektowyc wielu producentów. Czemu? Wiadome jest, że silnik hybrydowy nie tylko obciąża masę pojazdu, ale i potrzebuje sporo miejsca. A w motocyklach to waga jak i wielkość są bardzo waznymi aspektami, abyśmy mogli jeździć lekko, komfortowo i szybko.
Producent „zielonych” motocykli Kawasaki postanowił jednak wdrożyć w życie swój szalony pomysł motocykla z hybrydowym układem napędowym i wysłał go na hamownię. Ponadto, w poniższym filmie dzieli się z nami swoimi przemyśleniami w jaki sposób taki motocykl mógłby sprawnie jeździć.
Producent motocykli Kawasaki twierdzi, że zastosowanie hybrydowego układu napędowegowego w motycyklach będzie miało sens, jeśli elektryczny napęd będzie odpowiedzialny za jazdę po mieście a spalinowy za jazdę po autostradach. Natomiast oba silniki mogłyby ze sobą współpracować na zakrętach tak, aby zminimalizować drgania, zmniejszyć zużycie paliwa i utrzymać stałą prędkość.
Ciekawe jesteśmy, czy Kawasaki traktuje ten pomysł tylko jako projekt do badań, czy może właśnie producent daje nam znać, że w przyszłości jego motocykle pójda w kierunku hybrydowych napędów? Zobaczymy.
Najnowsze
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Volvo EX30, najmniejszy SUV szwedzkiej marki, udowadnia, że bezpieczeństwo nie jest kwestią rozmiaru. Model ten właśnie uzyskał maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, potwierdzając tym samym zaangażowanie szwedzkiej marki w zapewnienie najwyższych standardów bezpieczeństwa w ruchu drogowym, zwłaszcza w wymagających warunkach miejskich -
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
To auto kończy właśnie 10 lat – było pierwszą hybrydą coupe tej japońskiej marki
Zostaw komentarz: