
Motocykl Kawasaki z hybrydowym napędem? Producent pokazuje, że to ma sens
Hybrydowe układy napędowe już od kilku lat coraz śmielej wkraczają do salonów samochodowych, jednak co z motocyklami? Nie trudno się domyślić, że układ hybrydowy zajmuje więcej miejsca i zwiększa wagę pojazdu. Mimo to, Kawasaki w swoim ciekawym projekcie postanowiło pokazać, że hybrydowe motocykle mają sens!
Pomysł zaopatrzenia motocykli w układy hybrydowe bardzo szybko poszedł w niepamięć na kartach projektowyc wielu producentów. Czemu? Wiadome jest, że silnik hybrydowy nie tylko obciąża masę pojazdu, ale i potrzebuje sporo miejsca. A w motocyklach to waga jak i wielkość są bardzo waznymi aspektami, abyśmy mogli jeździć lekko, komfortowo i szybko.
Producent „zielonych” motocykli Kawasaki postanowił jednak wdrożyć w życie swój szalony pomysł motocykla z hybrydowym układem napędowym i wysłał go na hamownię. Ponadto, w poniższym filmie dzieli się z nami swoimi przemyśleniami w jaki sposób taki motocykl mógłby sprawnie jeździć.
Producent motocykli Kawasaki twierdzi, że zastosowanie hybrydowego układu napędowegowego w motycyklach będzie miało sens, jeśli elektryczny napęd będzie odpowiedzialny za jazdę po mieście a spalinowy za jazdę po autostradach. Natomiast oba silniki mogłyby ze sobą współpracować na zakrętach tak, aby zminimalizować drgania, zmniejszyć zużycie paliwa i utrzymać stałą prędkość.
Ciekawe jesteśmy, czy Kawasaki traktuje ten pomysł tylko jako projekt do badań, czy może właśnie producent daje nam znać, że w przyszłości jego motocykle pójda w kierunku hybrydowych napędów? Zobaczymy.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: