Moto-fitness z Kate, czyli jak ćwiczyć równowagę z motocyklem
Kate z „So Live So Ride” zaprezentowała kilka ćwiczeń, które mogą poprawić równowagę, siłę oraz technikę, podczas jazdy motocyklem i przy wolnym nim manewrowaniu.
Nawet najlepszemu motocykliście może się przytrafić tzw. „parkingówka” – kiedy motocykl straci równowagę i już nie jesteśmy w stanie powstrzymać jego upadku. Jest kilka zasad, których warto przestrzegać, żeby takich sytuacji uniknąć.
Najczęściej przyczyną nagłej wywrotki, przy małej prędkości, jest skręcona kierownica. Jeżeli zatrzymamy motocykl ze skręconą kierownicą, jeżeli na skręconej kierownicy chcemy ruszyć lub ze skręconą kierownicą toczymy się wolno – znacznie zwiększamy ryzyko utraty równowagi. A im cięższy motocykl, tym trudniej będzie go wtedy w równowadze utrzymać. Dlatego warto skręcać dopiero po ruszeniu i uzyskaniu rozpędu, a hamować zawsze na prostej kierownicy. Przy czym, przy małych prędkościach, lepiej sprawdzi się hamulec tylny.
Pchanie motocykla i cofanie nim, stojąc obok, warto ćwiczyć. Metody są różne, można trzymać go za kierownicę, można lekko oprzeć motocykl na biodrze, można jedną ręką trzymać kierownicę, a drugą uchwyt przy kanapie. Takie ćwiczenie pozwala na poznanie tej cienkiej granicy, kiedy motocykl traci równowagę, w kontrolowanych warunkach.
Kate, razem z partnerem z kanału „So Live So Ride”, zaprezentowała kilka ćwiczeń, które wykonywane regularnie – mogą poprawić Waszą współpracę z dużym motocyklem:
Do tych ćwiczeń w miejscu dodalibyśmy ćwiczenia z wolnej i coraz wolniejszej jazdy. Czyli ćwiczenie z utrzymywania równowagi przy coraz mniejszej prędkości. Płynność wolnej jazdy można uzyskać przy jednoczesnej pracy delikatnym gazem, z półsprzęgłem i użyciem tylnego hamulca. Spróbujecie?
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: