Moto 3: Maria Herrera z dziką kartą wystartuje w Aragon
W zbliżającym się wyścigu MotoGP, oprócz Any Carrasco, wśród kobiet zobaczymy startującą z dziką kartą Marię Herrerę. Zawodniczka będzie rywalizować w klasie lekkiej.
Maria Herrera |
![]() |
fot. Repsol
|
Marię zobaczymy na hiszpańskim torze już jutro, co potwierdził jej sponsor, Repsol, na swoim profilu na Twitterze. Hiszpania to miejsce ostatniego zwycięstwa nastolatki (w CEV Repsol w maju tego roku) i jednocześnie historycznego wydarzenia – po raz pierwszy wygrała kobieta w jakiejkolwiek klasie Mistrzostw Hiszpanii. Pisałyśmy o tym tutaj.
16-letnia Maria Herrera z zespołu Estrella Galicia Junior Team jest aktualnie na trzeciej pozycji w Moto3 z punktacją wynoszącą 43. To tylko dziesięć punktów mniej niż lider klasyfikacji Marcos Ramirez.
Sukces Marii to efekt pracy własnej i wsparcia promocyjnego. Głównym sponsorem zawodniczki jest firma Repsol, zaś sama Maria szkoli swoje umiejętności pod okiem Alvaro Bautista Go&Fun Gresini. Oboje pochodzą z Toledo i Bautista steruje karierą Herrery. Poza tym zapewnia jej również wsparcie finansowe. Oboje zawodnicy mają tego samego menedżera – Armando Guerrero.
Bautista tak wypowiada się o Marii:
– Poleciłem ją Emilio Alzamora, szefowi zespołu Estrella Galicia Junior Team, bo dobrze wiedziałem, że Maria jest po prostu dobra. Jesteśmy do siebie podobni – to zawdoniczka, która chce zrozumieć absolutnie wszystko i niczego nie pozostawiać przypadkowi. Emilio dał jej szansę i ona sobie świetnie radzi.
Wyścig już niebawem, bo w dniach 27-29 września, czyli w najbliższy weekend.
Moto3 to obecnie najniższa klasa wyścigowa cyklu Motocyklowych Mistrzostw Świata. W 2012 roku zastąpiła kategorię 125 cm3.
W motocyklach tej klasy występują silniki jednocylindrowe, czterosuwy o pojemności 250 cm3 i średnicy cylindra wynoszącej maksymalnie 81 mm, z ogranicznikiem obrotów do 14 tysięcy, waga minimalna (zawodnik + motocykl) wynosi 148 kilogramów. Dolny limit wiekowy zawodnika to 16 lat, górny 28.
Na chwilę obecną (sezon 2013) dostawcami jednostek napędowych są: Honda, KTM oraz Mahindra (wspólnie z Suterem), nie ma zakazów jeśli chodzi o zgłaszanie swoich konstrukcji przez pozostałych producentów (w odróżnieniu do Moto2, gdzie jedynym dozwolonym silnikiem jest ten od Hondy).
Każdy motocykl wyposażony jest w identyczny ECU Dell’Orto, nie można w żaden sposób zmieniać oprogramowania, poza standardowym mapowaniem, jedyną rzeczą wolną od zakazów są podwozia, na ten moment (2013) mamy 6 producentów: FTR, Kalex, KTM, TSR, Suter i Honda. Zabroniono używania kompozytowych tarcz hamulcowych oraz aktywnego zawieszenia.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: