Moto 3: Maria Herrera z dziką kartą wystartuje w Aragon
W zbliżającym się wyścigu MotoGP, oprócz Any Carrasco, wśród kobiet zobaczymy startującą z dziką kartą Marię Herrerę. Zawodniczka będzie rywalizować w klasie lekkiej.
Maria Herrera |
![]() |
fot. Repsol
|
Marię zobaczymy na hiszpańskim torze już jutro, co potwierdził jej sponsor, Repsol, na swoim profilu na Twitterze. Hiszpania to miejsce ostatniego zwycięstwa nastolatki (w CEV Repsol w maju tego roku) i jednocześnie historycznego wydarzenia – po raz pierwszy wygrała kobieta w jakiejkolwiek klasie Mistrzostw Hiszpanii. Pisałyśmy o tym tutaj.
16-letnia Maria Herrera z zespołu Estrella Galicia Junior Team jest aktualnie na trzeciej pozycji w Moto3 z punktacją wynoszącą 43. To tylko dziesięć punktów mniej niż lider klasyfikacji Marcos Ramirez.
Sukces Marii to efekt pracy własnej i wsparcia promocyjnego. Głównym sponsorem zawodniczki jest firma Repsol, zaś sama Maria szkoli swoje umiejętności pod okiem Alvaro Bautista Go&Fun Gresini. Oboje pochodzą z Toledo i Bautista steruje karierą Herrery. Poza tym zapewnia jej również wsparcie finansowe. Oboje zawodnicy mają tego samego menedżera – Armando Guerrero.
Bautista tak wypowiada się o Marii:
– Poleciłem ją Emilio Alzamora, szefowi zespołu Estrella Galicia Junior Team, bo dobrze wiedziałem, że Maria jest po prostu dobra. Jesteśmy do siebie podobni – to zawdoniczka, która chce zrozumieć absolutnie wszystko i niczego nie pozostawiać przypadkowi. Emilio dał jej szansę i ona sobie świetnie radzi.
Wyścig już niebawem, bo w dniach 27-29 września, czyli w najbliższy weekend.
Moto3 to obecnie najniższa klasa wyścigowa cyklu Motocyklowych Mistrzostw Świata. W 2012 roku zastąpiła kategorię 125 cm3.
W motocyklach tej klasy występują silniki jednocylindrowe, czterosuwy o pojemności 250 cm3 i średnicy cylindra wynoszącej maksymalnie 81 mm, z ogranicznikiem obrotów do 14 tysięcy, waga minimalna (zawodnik + motocykl) wynosi 148 kilogramów. Dolny limit wiekowy zawodnika to 16 lat, górny 28.
Na chwilę obecną (sezon 2013) dostawcami jednostek napędowych są: Honda, KTM oraz Mahindra (wspólnie z Suterem), nie ma zakazów jeśli chodzi o zgłaszanie swoich konstrukcji przez pozostałych producentów (w odróżnieniu do Moto2, gdzie jedynym dozwolonym silnikiem jest ten od Hondy).
Każdy motocykl wyposażony jest w identyczny ECU Dell’Orto, nie można w żaden sposób zmieniać oprogramowania, poza standardowym mapowaniem, jedyną rzeczą wolną od zakazów są podwozia, na ten moment (2013) mamy 6 producentów: FTR, Kalex, KTM, TSR, Suter i Honda. Zabroniono używania kompozytowych tarcz hamulcowych oraz aktywnego zawieszenia.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: