Morgan 3 Wheeler P101 – ostatni trójkołowiec
To już koniec 3 Wheeler. Wszystko z powodu zakończenia homologacji dla silnika V-twin S&S.
Firma Morgan Motor Company wraz z zapowiedzią edycji P101, ogłosiła koniec produkcji jednego ze swoich najbardziej lubianych modeli, 3 Wheeler. 3 Wheeler, który został wprowadzony w obecnej formie w 2011 roku, zakończy produkcję w 2021 roku, z powodu zakończenia homologacji dla silnika V-twin S&S.
P101 oznacza Projekt 101, wewnętrzną nazwę nadaną projektowi ożywienia 3 Wheeler, gdy jego rozwój rozpoczął się ponad dekadę temu. Ograniczony do zaledwie 33 egzemplarzy model P101 został stworzony przez wewnętrzne działy projektowe i inżynieryjne firmy Morgan, aby uczcić ich oryginalny projekt i wynikający z niego sukces modelowy w całym cyklu produkcyjnym.
Obecny 3 Wheeler jest jednym z najpopularniejszych modeli firmy. Od momentu wprowadzenia go na rynek w 2011 roku, sprzedano ponad 2500 egzemplarzy pojazdu.
3 Wheeler jest eksportowany do wszystkich zakątków świata i otrzymał niezliczone pochwały motoryzacyjne od przedstawicieli branży. To uznanie, popularność samochodu i liczne „wyróżniające się” podróże drogowe właścicieli potwierdzają, że duch przygody i indywidualności żyje i ma się dobrze, zarówno w firmie Morgan, jak i w szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej.
Przeczytaj też: Morgan EV3 Junior – luksusowa zabawka
Charakteryzujący się celową i użytkową estetyką, P101 zawiera szereg unikalnych komponentów i wykonanych na zamówienie detali, z których wiele zostało zainspirowanych cechami konstrukcyjnymi innych trójkołowych modeli Morgan Motor Company.
Jednoskrzydłowa osłona skrzyni ładunkowej – po raz pierwszy widziana w koncepcji Morgan EV3 w 2016 roku – została zastosowana, aby wyolbrzymić asymetryczny motyw i jest przeznaczona do użytku przez jednego pasażera. Osłona z żywicy kompozytowej ma naturalny, półprzezroczysty złoty kolor, podobny do materiałów występujących na osłonach silników samochodów wyścigowych z lat 70.
Koła Aero-disc – pomalowane w kolorze nadwozia – zapewniają pojazdowi jeszcze bardziej opływowy wygląd i definiują P101, dzięki czemu jest natychmiast rozpoznawalny jako wyjątkowy model. Koła Aero-disc o niskim współczynniku oporu współpracują z nisko zawieszonymi 9-calowymi reflektorami punktowymi Hella, umieszczonymi wokół zawieszenia i wahaczy, w celu zmniejszenia turbulencji i jednocześnie nadającymi samochodowi bardziej dynamiczną estetykę.
Limitowana edycja P101 kosztuje około 226 200 złotych.
Nie można lekceważyć znaczenia trójkołowców w historii Morgana. Od oryginalnego Runabout zbudowanego przez HFS Morgan w 1909 roku, po najnowszą wersję produkowaną obecnie, tysiące trzykołowych pojazdów zostało zbudowanych w fabryce Morgana w Malvern w Worcestershire. Oryginalne trzykołowe pojazdy były produkowane do 1952 roku, kiedy to fabryka rozpoczęła produkcję czterokołowych samochodów aż do premiery 3 Wheeler w 2011 roku.
Szczegóły na temat potencjalnego następcy 3 Wheelera nie zostały jeszcze ogłoszone, chociaż Morgan nie wyklucza, że być może kiedyś „Morgan 3 Wheeler powróci”.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
dddd - 4 czerwca 2023
czy taki pociagnie dostawczaka peugot boxer ?