
Molly Taylor będzie reprezentować zespół mistrza świata F1 w zawodach Extreme E!
Rosberg Xtreme Racing potwierdził, że Molly Taylor będzie ich kierowcą w inauguracyjnym sezonie Extreme E.
Molly Taylor dołącza do RXR przed startem pierwszego sezonu Extreme E, w którym elektryczne SUV-y będą konkurować w odległych zakątkach na całym świecie, aby zwrócić uwagę na rosnące skutki zmian klimatycznych.
Taylor jest rajdową mistrzynią Australii, i jak dotąd jedyną kobietą, która zwyciężczyni w tej serii, ma też na swoim koncie liczne zwycięstwa w rajdach krajowych, regionalnych i międzynarodowych. W 2013 roku Taylor została Międzynarodowym Kierowcą Rajdowym nr 1 w światowych rankingach rajdowych. W Rajdzie Finlandii 2014 zajęła trzecie miejsce, zostając pierwszą kobietą w WRC juniorów, która stanęła na podium.
Molly Taylor jest również ambasadorką FIA Girls on Track, inicjatywy utworzonej w celu wspierania kobiet i dziewczynek zainteresowanych karierą w sportach motorowych.
Przeczytaj też: Zawodniczki Extreme E testują elektryczną terenówkę
Taylor będzie się ścigać dla RXR wraz z kolegą z zespołu, Johanem Kristofferssonem. Parowanie kierowców płci żeńskiej i męskiej jest formą dążenia RXR i Extreme E do promowania równości płci i równych szans wśród zawodników.
Molly Taylor powiedziała:
To niesamowite móc dołączyć do Rosberg Xtreme Racing i Extreme E w tej nowej przygodzie. Jestem bardzo podekscytowana możliwością ponownego startu na arenie międzynarodowej i bycia częścią zupełnie nowego zespołu i serii, co czyni go jeszcze bardziej wyjątkowym.
Poza walką ze zmianami klimatycznymi jestem podekscytowana, mogąc pracować razem jako zespół i jako seria na rzecz promocji równości. Jednym z elementów sportów motorowych, który zawsze podziwiałam, jest to, że kiedy zakładam kask, moja płeć staje się nieistotna, a stoper nie ma żadnych uprzedzeń.
Wciąż jest wiele do zrobienia, aby poprawić różnorodność w naszej branży, ale praca RXR i Extreme E zapewni nowe możliwości zmiany wizerunku naszego sportu w oczach młodych kibiców i cieszę się, że mogę w tym uczestniczyć.
Przeczytaj też: Formuła E i Extreme E łączą siły, by walczyć ze zmianami klimatu
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: