Młode dziewczyny tracą koncentrację za kierownicą
Młode dziewczyny częściej tracą koncentrację za kierownicą z powodu rozmów z pasażerami, natomiast ich koledzy mają większą skłonność do agresywnej jazdy.
Badanie przeprowadzone na zlecenie Forda przez Penn Schoen Berland objęło grupę 500 młodych ludzi między 15 a 18 rokiem życia oraz ich rodziców.
Zapytani, która pora roku jest najbardziej niebezpieczna dla młodych kierowców, wszyscy byli zgodni, że jest to zima (65%/58%). Lato wskazało zaledwie 24% młodzieży i 27% ich rodziców. Statystyki jednak dowodzą, że to właśnie w miesiącach od czerwca do sierpnia dochodzi do największej liczby tragicznych wypadków z udziałem młodzieży.
![]() |
fot, materiały prasowe
|
Młodzi kierowcy przyznali się również do szeregu rozproszeń w trakcie jazdy:
61% je bądź pije za kierownicą
62% jest rozkojarzonych z uwagi na zachowanie pasażerów
51% słucha muzyki z iPoda bądź odtwarzacza MP3
42% podkręca muzykę tak głośno, że zagłusza wszystkie dźwięki otoczenia.
Widać również różnice pod względem płci. Dziewczyny łatwiej dają się rozproszyć pasażerom i częściej rozmawiają przez komórkę podczas jazdy, chłopcy częściej nie zapinają pasów bezpieczeństwa, prowadzą bardziej agresywnie, przekraczają prędkość bądź prowadzą zmęczeni albo po kieliszku.
Co prawda zarówno rodzice, jak i dzieci zgodzili się, że rozkojarzenie za kierownicą i prowadzenie po alkoholu są niebezpieczne – jednak rodzice w 28% przypadków przyznali się, że używają podczas jazdy telefonu bez zestawu słuchawkowego (w porównaniu do 20% ich dzieci). Zaledwie 25% rodziców ucieka się do dodatkowych sposobów narzucenia swoim pociechom właściwej kultury jazdy bądź ograniczenia używania telefonu komórkowego podczas prowadzenia samochodu.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: