Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wraca do Polski
W polskich salonach Mitsubishi Motors można już składać zamówienia na najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV 2020. Outlander PHEV to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania.
Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wykorzystuje usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Tryb EV jest trybem domyślnym zaraz po uruchomieniu i zapewnia zasięg jazdy bezemisyjnej do 57 km (wg cyklu pomiarowego WLTP), który nigdy nie oznacza zasięgu tego trybu w sekwencji (tj. 57 km, a potem nic…). Dlatego system PHEV będzie stale przełączał się między jazdą a ładowaniem, szczególnie podczas jazdy w trybie SAVE.
Przeczytaj także: Bartłomiej Topa przesiadł się do nowego Mitsubishi Outlandera 2020
Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na 4 koła:
Tryb całkowicie elektryczny (do 135 km/h – tam, gdzie jest to dozwolone)
- Samochód napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
- Energia pozyskiwana z akumulatora napędowego
Szeregowy tryb hybrydowy
- Samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
- Silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy
- Tryb aktywowany automatycznie – na maks. 3-10 min – do nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV)
Równoległy tryb hybrydowy
- Silnik napędza przednie koła
- Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego + tylny silnik elektryczny napędza tylne koła
- Tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości (tam, gdzie jest to dozwolone)
- System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej 135 km/h)
- Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator
Cztery lata po bardzo udanym liftingu rocznika modelowego 2016, który zmienił charakter Outlandera PHEV, mamy tutaj nowy przód – przeprojektowany grill i zderzak, ramki świateł przeciwmgielnych i światła drogowe LED w estetyce „technicznej ”, nowy tył – przeprojektowane przedłużenie tylnego zderzaka, duży spojler dachowy, nowe 18-calowe felgi w kontrastowym dwukolorowym wzorze oraz nowe przednie fotele – o wyprofilowanych kształtach ze wzmocnionymi miejscami podparcia, w wyposażeniu opcjonalnym poszyte wysokiej jakości pikowaną, czarną skórą.
Przeczytaj także: Hackowanie Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV 2020 jest oferowany w Polsce w 3 wersjach wyposażenia.W podstawowej opcji Intense otrzymamy między innymi światła do jazdy dziennej w technologii LED, kamerę cofania, tempomat, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewane przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego a także chromowane wykończenie atrapy chłodnicy i srebrne relingi dachowe.
Przeczytaj także: Test Mitsubishi Outlander 2.2 DID 4WD Intense Plus – do wszystkiego?
W wersji Instyle najdą się także 18-calowe obręcze kół, światła mijania i drogowe w technologii LED, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, elektryczne ogrzewanie kabiny, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym i interfejsem Android Auto/Apple Car Play, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych (BSW) i system monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA).
Przeczytaj także: Test Mitsubishi Eclipse Cross
Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle Plus znajdziemy dodatkowo system kamer 360 stopni z kamerą cofania, czarną, skórzaną tapicerkę z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewaną kierownicę i szybę czołową, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system łączności „Mitsubishi Remote Control”, multimedialną stację SDA z wbudowanym systemem nawigacji a także system ograniczający skutki kolizji czołowej FCM, układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat adaptacyjny ACC i automatyczne światła drogowe AHB.
Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej, m.in. jako wyposażenie standardowe:
- Regularne ładowanie: ok. 5,5-7 godzin prądem zmiennym o napięciu 230V o natężeniu 8-10 A
- Szybkie ładowanie (standard CHAdeMO – 25 min dla ładowania do 80%
- Tryb CHARGE
- Hamowanie regeneracyjne (5 poziomów)
- Automatyczne „błyskawiczne ładowanie” podczas jazdy w trybie SAVE
Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?
Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Czekałem na niego ale nie za te pieniądze. Szkoda, wezmę Toyotę
Anonymous - 5 marca 2021
Jak ma się gdzie ładować auto to może i takie rozwiązanie ma sens. Ale ja nie mam u siebie takiej możliwości dlatego wolałem na rextona na ropę postawić