Mitsubishi opuści Europę! Zaskakująca decyzja japońskiego producenta
Kolejna marka samochodów szykuje się do opuszczenia naszego kontynentu. Przedstawiciele Mitsubishi nie powiedzieli tego co prawda wprost, ale ich przekaz jest jednoznaczny.
Podczas posiedzenia zarządu Mitsubishi Motors Corporation, które odbyło się 27 lipca, zdecydowano o natychmiastowym „zamrożeniu wprowadzania nowych modeli” na rynek europejski. Sprzedaż obecnie oferowanych aut będzie jednak kontynuowana.
Byłyśmy na prezentacji Mitsubishi L200 i ASX na mobilnym torze off-roadowym
Japoński producent nie zdecydował więc oficjalnie o opuszczeniu naszego kontynentu, ale jak inaczej rozumieć taką informację? Przez pewien czas sprzedaż samochodów będzie utrzymywana, ale wraz z prezentowaniem nowych generacji modeli, obecnie oferowane będą wycofywane z salonów.
Bazowa Honda Jazz kosztuje 93 900 zł. Dziękujemy ci, Unio Europejska!
Wiadomość ta jest o tyle zaskakująca, że pod koniec maja alians Nissan Renault Mitsubishi ogłosił strategię zgodnie z którą, jedna marka będzie dominującą w danym regionie, a pozostałe niejako podążą za nią. Taką rolę na naszym kontynencie otrzymało Renault, a Mitsubishi przypadła Azja Południowo-Wschodnia oraz Oceania. Ta decyzja wydaje się wykluczać pierwszy powód wycofania się z rynku europejskiego, jaki przychodzi do głowy, a mianowicie normy emisji CO2. Próby dostosowywania nowych modeli do nierealnych limitów narzuconych przez Unię Europejską oraz konieczność płacenia kar za niespełnianie ich, to duży koszt stawiający pod znakiem zapytania opłacalność obecności w naszym regionie. Zgodnie jednak ze wspomnianą strategią, to Renault pracowałoby nad odpowiednimi układami napędowymi, dla nowych modeli, a Mitsubishi mogłoby ograniczać się nawet tylko do zmiany w nich znaczka i sprzedawania ich pod swoim szyldem.
Tak jednak się nie stanie, a przyczyny decyzji o opuszczeniu Europy pozostają zagadką. Japońskiej marce daleko było do liderów rynku, ale rokrocznie chwaliła się wzrostami sprzedaży (przykładowo w minionym roku wzrosła ona o 4 procent).
Testujemy Mitsubishi Eclipse Cross
Pozostaje pytanie o to, jak długo Mitsubishi zostanie w Europie. Może z niej zniknąć szybciej, niż sądzimy, ponieważ obecna gama producenta nie należy do najświeższych. Najnowszą pozycją w niej jest Eclipse Cross produkowany od 2018. Następny w kolejności jest pick-up L200, debiutujący w 2015 roku, później Space Star (2013 rok), Outlander (2012 rok) oraz ASX (w sprzedaży nieprzerwanie od 2010 roku). Poza Eclipse Crossem wszystkie mają za sobą gruntowne modernizacje i kilka drobniejszych. Większość z nich już jakiś czas temu powinna doczekać się swoich następców. Trudno więc wrócić im wiele dłuższą rynkową karierę. Chociaż nic nie jest oczywiście przesądzone.
Jak to zwykle w takich przypadkach, producent zapewnia, że obecni właściciele jego modeli, mogą być spokojni o obsługę serwisową oraz dostępność części.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Hej, ponieważ w tekście pojawia się fragment jakoby Mitsubishi miało zniknąć z Europy, chcieliśmy zabrać w tej sprawie głos. Ta informacja, która co jakiś czas pojawia się w sieci, jest nieprawdziwa i stanowi sporą nadinterpretację. Zmiana w funkcjonowaniu Mitsubishi w Europie polega na uchwaleniu tymczasowej decyzji o zamrożeniu premier nowych modeli. Modele, które aktualnie mamy w ofercie, będą wciąż w sprzedaży. Zmianie nie ulegnie również szereg oferowanych przez nas usług posprzedażowych, takich jak serwis i naprawy gwarancyjne. Co więcej, nasza sieć salonów, ASO i serwisów również będzie działała w niezmienionej formie. Zamrożenie premier modeli jest motywowane kryzysem spowodowanym epidemią. Jest to racjonalna odpowiedź na aktualną sytuację ekonomiczną oraz na zmianę w preferencjach konsumenckich, jako że klienci są coraz bardziej zainteresowani kupnem aut używanych. Mitsubishi Motors Polska prowadzi aktywne działania w kierunku wzmocnienia działań na rynku aut używanych oraz w kierunku inicjacji własnego programu odkupu aut używanych w naszej sieci dealerskiej. Obawa, że brak premier wypchnie Mitsubishi z rynku jest niesłuszna. Żyjemy aktualnie w niepewnych czasach i wiemy, że klienci poszukują głównie solidnych używanych aut i takie oferujemy w naszym programie aut używanych. Czytających to posiadaczy Mitsubishi chcieliśmy też poinformować, że globalną polityką Mitsubishi Motors jest gwarantowana dostępność części zamiennych przez okres dziesięciu lat od zakończenia produkcji modelu. To tyle, pozdrawiamy.