Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – odnowiony SUV z hybrydowym napędem
Mitsubishi zaprezentowało dzisiaj odnowiony model Eclipse Cross – SUV-a wyróżniającego się eleganckim, sportowym wyglądem i, jak zapewnia firma, znakomitym prowadzeniem oraz podwyższonym komfortem jazdy.
Odnowione Mitsubishi Eclipse Cross będzie w Europie oferowany z hybrydowym układem napędowym plug-in (PHEV), aby spełnić zróżnicowane potrzeby klientów, którzy szukają alternatywy bardziej zrównoważonej środowiskowo.
Minoru Uehara, główny specjalista ds. produktów MMC, który jest odpowiedzialny za opracowanie nowego Eclipse Cross, powiedział:
Od dnia, w którym zaczęliśmy myśleć o nowym Eclipse Cross, chcieliśmy zapewnić mu lepsze osiągi i mniejszy wpływ na środowisko, a wszystko to w wyróżniającym się stylu, który przeniesie tego SUV-a na wyższy poziom. Obok nowoczesnego wyglądu zewnętrznego oraz komfortowego i inteligentnego wnętrza, mamy tu legendarny system Super All Wheel Control (S-AWC) firmy Mitsubishi, który zapewnia kierowcy zawsze pełną kontrolę nad sytuacją.
Przeczytaj też: Mitsubishi opuści Europę! Zaskakująca decyzja japońskiego producenta
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ma stać się technologicznym okrętem flagowym marki w Europie, korzystającym z unikalnego hybrydowego układu napędowego plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV, dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz będącego wizytówką marki systemu Super-All Wheel Control (S-AWC). Od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2017 roku, w Europie zostało sprzedanych 66 390 egzemplarzy Eclipse Cross (terytorium MME – 33 rynki, skumulowane dane MME do sierpnia 2020 roku).
Mitsubishi Eclipse Crosa PHEV będzie sukcesywnie wprowadzany od wczesnej wiosny 2021 roku na wybranych rynkach europejskich w zależności od lokalnego popytu i potencjału. Polski debiut tego modelu jest w tej chwili planowany – firma MMC Car Poland poinformuje o szczegółach w najbliższym czasie.
Przeczytaj też: Mitsubishi jednak zostanie w Europie na dłużej? Kolejne zastanawiające doniesienia
Zmodyfikowany model Mitsubishi Eclipse Cross charakteryzuje się istotnymi udoskonaleniami stylistycznymi, nadającymi mu więcej elegancji i wyglądu sportowego SUV-a:
Nigdy wcześniej pojazd Mitsubishi nie był tak wyraźnie zaprojektowany z myślą o przyszłości, jak Eclipse Cross. W wyniku tego powstał samochód, który wygląda elegancko, stabilnie, efektownie i niepowtarzalnie.
Przednia części nadwozia, to rozwinięta wersja charakterystycznej dla Mitsubishi koncepcji projektowania Dynamic Shield, wyrażająca siłę i bezpieczeństwo. Nowy zderzak chroniący przód samochodu i odświeżony układ świateł stanowią dopełnienie tej koncepcji, podkreślając odwagę i dynamikę wyglądu nadwozia.
Elegancja sylwetki kontynuowana jest z tyłu, czego wyrazem jest przeprojektowana szyba i drzwi bagażnika, wyrażające bardziej wyszukany styl i dające w efekcie lepszą widoczność do tyłu, a także podkreślające charakterystyczną i nowoczesną stylizację. Przestrzenne światła tylne Mitsubishi Eclipse Cross rozciągające się do góry i w kierunku osi samochodu podkreślają jego szczególny wygląd, nadając tylnej partii samochodu optycznej stabilności i szerokości. Nowe drzwi bagażnika wyróżniają się ostro zarysowaną sześciokątną formą przypominającą charakterystyczny dla Mitsubishi kształt koła zapasowego mocowanego na klapie bagażnika, łącząc zgrabny i elegancki styl z wytrzymałością i niezawodnością, jakiej oczekuje się od SUV-a.
Wewnątrz znajdujemy nowe czarne wykończenie wnętrza z akcentami w kolorze srebrnym i jasno szare1 skórzane siedzenia, co tworzy bardziej wyrafinowaną atmosferę wnętrza. Wykończenia drzwi współgrają z kolorem tapicerki siedzeń, zapewniając wysoką jakość i sportową przestrzeń wewnętrzną.
Nowy 8-calowy wyświetlacz systemu audio połączonego ze smartfonem (SDA) jest dostępny w standardzie, dzięki czemu kierowca otrzymuje lepszy wgląd w informacje i łatwiejszą obsługę. Ekran został przesunięty w stronę kierowcy i przedniego pasażera w celu ułatwienia obsługi, dodano też pokrętła regulacji głośności i strojenia celem łatwiejszego wykonywania podstawowych regulacji. Pad dotykowy został usunięty, aby zapewnić więcej miejsca na konsoli centralnej.
Najnowsza modyfikacja w postaci układu napędowego PHEV optymalizuje sprawność energetyczną i zapewnia płynną jazdę. Podążając za sukcesem Mitsubishi Outlandera PHEV, nowe Mitsubishi Eclipse Cross wykorzystuje ten sam dwusilnikowy system 4WD PHEV z modyfikacjami specyficznymi dla geometrii i obciążeń podwozia Eclipse Cross. Unikalna architektura PHEV składa się z jednego przedniego i jednego tylnego silnika elektrycznego o dużej mocy, akumulatora trakcyjnego o dużej pojemności oraz 2,4-litrowego silnika MIVEC z jednobiegową przekładnią planetarną, co pozwala na szybkie i ciche, ale bardzo dynamiczne przyspieszanie charakterystyczne dla pojazdów elektrycznych.
W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV system automatycznie wybiera jeden z trzech trybów jazdy, aby dostosować go do różnych warunków: EV (napęd elektryczny), Series Hybrid (napęd hybrydowy szeregowy) lub Parallel Hybrid (napęd hybrydowy równoległy). Akumulator trakcyjny może być również wykorzystywany jako niezawodne źródło energii elektrycznej do celów rekreacyjnych na świeżym powietrzu lub w sytuacjach awaryjnych, ponieważ dostarcza do 1500 watów mocy z gniazdka pokładowego. Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni poprzez system Vehicle-to-Home.
System S-AWC firmy Mitsubishi ma zapewnić stabilne prowadzenie i precyzyjną kontrolę, dając kierowcom pewność, że z łatwością poradzą sobie w każdych warunkach drogowych. Sprężyny w przednim zawieszeniu z kolumnami MacPhersona i w tylnym zawieszeniu wielowahaczowym zostały precyzyjnie dostrojone do charakterystyki samochodu. Wyposażony w powiększone amortyzatory tylnego zawieszenia Eclipse Cross PHEV w pełni wykorzystuje możliwości systemu S-AWC i świetnie się prowadzi.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: