Mitsubishi Eclipse Cross PHEV już dostępny w Polsce! Wiemy, ile kosztuje hybrydowy SUV!
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wyróżnia się awangardową stylistyką, nawiązującą do japońskiego DNA firmy. Zupełnie nowy tył, przód pojazdu i dynamiczny profil boczny podkreślono wysmakowanymi detalami. Ale i tak najciekawsze i najważniejsze znajduje się pod maską...
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ma stać się technologicznym okrętem flagowym marki w Europie, korzystającym z unikalnego hybrydowego układu napędowego plug-in, opartego na architekturze pojazdu elektrycznego EV, dwusilnikowego układu Twin Motor 4WD oraz będącego wizytówką marki systemu Super-All Wheel Control (S-AWC).
Według Mitsubishi, Eclipse Cross PHEV jest samochodem dla osób dbających o środowisko, indywidualistów, którzy chcą wyróżnić się w tłumie i poczuć komfort podróży hybrydą plug-in. Nowe wnętrze z większym bagażnikiem oferuje bogate wyposażenie dla wymagających klientów segmentu premium – są to między innymi head–up display, tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA, podgrzewana kierownica, skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele, SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom.
Przeczytaj też: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – odnowiony SUV z hybrydowym napędem
Najważniejszym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest unikatowy napęd – elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania – w 25 minut – prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek. Do napędu auta służą 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Podczas jazdy samochód jest napędzany głównie dwoma silnikami elektrycznymi.
Napęd uzupełniony jest silnikiem benzynowym, który jest w stanie włączyć się automatycznie, gdy wymagają tego warunki jazdy lub stan naładowania. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Dodatkowo silnik spalinowy ma bardziej ograniczony zakres pracy obrotowej, by auto było jeszcze cichsze i bardziej komfortowe.
Benzynowy silnik 2,4 litra pracujący w cyklu Atkinsona wytwarza 98 KM mocy, a dwa silniki elektryczne odpowiednio 82 KM z przodu i 95 KM z tyłu. Łączna moc układu napędowego to 188 KM.
Bateria o pojemności 13,8 kWh pozwala na pokonanie od 45 do 55 kilometrów w trybie wyłącznie elektrycznym, który jest zeroemisyjny. Pełen zasięg auta to około 600 kilometrów, a koszt przejechania standardowych 100 kilometrów może być, jak zapewnia producent, nawet trzykrotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową.
Wbudowane gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, przekształcając auto w magazyn energii.Gdy pojazd jest w pełni naładowany i zatankowany, może dostarczać energię dla potrzeb typowego gospodarstwa domowego przez okres do 10 dni poprzez system Vehicle-to-Home.
Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej:
- Regularne ładowanie: ok. 4 godzin prądem zmiennym o napięciu 230 V i mocy 16A lub 6 godzin prądem zmiennym o napięciu 230 V i mocy 10A
- Szybkie ładowanie (standard CHAdeMO – ok. 25 min do poziomu naładowania 80%)
- Tryb CHARGE (ok. 30 min do 80% pojemności akumulatora)
- Hamowanie regeneracyjne (5 poziomów)
- Tryb SAVE pozwalający zachować aktualny poziom naładowania baterii
Przeczytaj też: Mitsubishi jednak zostanie w Europie na dłużej? Kolejne zastanawiające doniesienia
Napęd na cztery koła S-AWC jest dostępny także w trybie EV. Co istotne, napęd 4×4 może działać bez włączonego silnika spalinowego. To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki, zapewniając szybki start i bezpieczeństwo. Auto oferuje 3 tryby jazdy wybierane automatycznie, aby dopasować swoje zachowanie do warunków na drodze.
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV już dziś pojawi się polskich salonach Mitsubishi Motors. Ceny samochodu w Polsce zaczynają się od 185 990 złotych. Za model z najwyższą wersję wyposażenia trzeba zapłacić 214 990 złotych.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: