Mini Paddy Hopkirk Edition – legendarny numer 37 wraca do gry
Model specjalny na cześć zwycięskiego kierowcy upamiętnia pierwszy triumf klasycznego modelu Mini podczas legendarnego Rajdu Monte Carlo w 1964 roku. Będzie dostępny od października 2020 roku na wybranych rynkach jako 3-drzwiowe i 5-drzwiowe Mini Cooper S oraz Mini John Cooper Works.
Minęło 56 lat, ale wspomnienia o wielkim triumfie małego samochodu z numerem startowym 37 są nadal żywe. W 1964 roku klasyczny Mini Cooper S odniósł pierwsze z trzech zwycięstw w klasyfikacji generalnej w legendarnym rajdzie Monte Carlo. Za kierownicą: 30-letni wówczas kierowca rajdowy z Irlandii Północnej Patrick „Paddy” Hopkirk.
Niezaprzeczalnym przypomnieniem o wyczynie Hopkirka w klasycznym Mini jest zwycięski numer startowy 37, który w stylizowanej formie znajduje się na drzwiach kierowcy i pasażera modelu Edition.Podobnie jak słynny numer startowy i potężny silnik lakier w kolorze Chili Red i biały dach modelu Edition inspirowane są historycznym pierwowzorem.
Model Edition łączy w sobie lakier w stylu historycznego zwycięzcy rajdu z 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich John Cooper Works Track Spoke Black lub 18-calowymi kutymi obręczami kół ze stopów lekkich John Cooper Works Cross Spoke Jet Black Matte i wieloma innymi akcentami w ciemnych kolorach.
Obramowanie i pozioma belka atrapy chłodnicy są wykończone w błyszczącym kolorze czarnym, podobnie jak wstawki w dolnych wlotach powietrza, otwór w masce silnika, klamki drzwi, pokrywa wlewu paliwa, uchwyt klapy tylnej, logo MINI z przodu i z tyłu, a także obramowania reflektorów i lamp tylnych.
Numer startowy 37 pojawia się również na ozdobnikach obok kierunkowskazów bocznych.
Inne charakterystyczne elementy zewnętrzne to reflektory diodowe i lampy tylne w stylistyce flagi Union Jack, naklejki z napisem „Paddy Hopkirk Monte Carlo” oraz pojedynczy biały pas na masce po stronie kierowcy, który podobnie jak klapa tylna modelu Edition nosi podpis zwycięzcy Rajdu Monte Carlo z 1964 roku.
Ponadto na pasie na masce widnieje w postaci grafiki z efektem 3D słynna kombinacja cyfr i liter 33 EJB z tablicy rejestracyjnej zwycięskiego samochodu z Monte Carlo z 1964 roku.
Zobacz: Test Mini Cooper SE – elektryczny mini gokart
W Mini Paddy Hopkirk Edition zawarty jest również pakiet Mini Excitement oraz dostęp komfortowy. Specyficzna dla rynku konfiguracja obejmuje również dodatkowe reflektory w kolorze Piano Black, etui na kluczyk z numerem startowym 37 oraz listwy ozdobne między karoserią a nadbudową kabiny w kolorze Piano Black.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: