MINI John Cooper Works Paceman – dla kobiet ze sportową duszą
Oto nadchodzi nowy model Mini, bazujący na kompaktowym Sports Activity Coupé – MINI Paceman. Mocny silnik, napęd na 4 koła i niebanalna stylizacja nadwozia - czyżby to była recepta na sukces?
Światową premierę MINI John Cooper Works Paceman zaplanowano na styczeń 2013 roku, podczas salonu samochodowego w Detroit. Pojazd ma się pojawić w salonach dilerskich w marcu tego samego roku, rozszerzając ofertę rodziny modelowej John Cooper Works do siedmiu wersji.
Pod maską MINI John Cooper Works Paceman pracuje wysokoobrotowa jednostka napędowa. Standardowo turbodoładowany silnik współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, ale za dopłatą pojazd można wyposażyć w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Na liście standardowego wyposażenia znalazł się napęd na wszystkie koła ALL4, pakiet aerodynamiczny, 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz sportowy, obniżony układ zawieszenia kół.
Niezależnie od przekładni, MINI John Cooper Works Paceman rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. W cyklu testowym EU MINI John Cooper Works Paceman potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów.
W standardzie będzie dostępny pakiet aerodynamiczny, 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich, sportowy układ wydechowy z chromowanymi końcówkami oraz nakładki progowe z logo John Cooper Works. Poza klasycznym czarno-białym pakietem, pojazd można również zamówić w ekskluzywnej wersji Chili Red z kontrastującą kolorystyką dachu i lusterek bocznych. Ponadto nabywca może usportowić wnętrze pojazdu przy pomocy elementów dekoracyjnych, wybierając pakiet stylizacyjny Chili Red.
![]() |
fot. BMW
|
Sercem MINI John Cooper Works Paceman jest czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1598 cm3 ze wzmocnioną konstrukcją tłoków, wale napędowym o obniżonej masie własnej, aluminiowym bloku cylindrów oraz oprawach łożysk i zmodyfikowanym układzie chłodzenia, układzie dolotowym oraz wylotowym. Dodatkowo turbosprężarkę wyposażono w pokaźnych rozmiarów chłodnicę międzystopniową.
Jednostka napędowa MINI John Cooper Works Paceman generuje do 160 kW/218 KM mocy przy 6000 obr./min.
Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażony jest w napęd na cztery koła, który przekazuje moc generowaną przez umieszczony z przodu i montowany poprzecznie silnik na koła obu osi. Układ napędowy ALL4 wykorzystuje centralny, elektromagnetyczny mechanizm różnicowy.
Producent zapewnia, że w normalnych warunkach jazdy układ ALL4 przekazuje maksymalnie 50% mocy na tylną oś, ale w sytuacjach wyjątkowych może tam trafić nawet 100% dostępnej mocy.
![]() |
fot. BMW
|
MINI John Cooper Works Paceman można zamówić z sześciostopniową przekładnią automatyczną zamiast standardowej skrzyni manualnej o takiej samej liczbie przełożeń. Dzięki funkcji Steptronic w pojazdach z przekładnią automatyczną kierowca ma możliwość manualnej zmiany przełożeń przy pomocy wybieraka umieszczonego w konsoli środkowej lub łopatek przy kole kierownicy.
Kolejnym kluczowym elementem jest układ zawieszenia, zoptymalizowany specjalnie dla potrzeb nowego modelu – kolumny MacPhersona z przodu, konstrukcja z centralnym wahaczem poprzecznym z tyłu, układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym. Standardowy układ zawieszenia został obniżony o 10 mm. W standardzie dostępny jest również układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z systemem kontroli trakcji (DTC).
Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażone będzie w 18-calowe felgi aluminiowe Twin Spoke Black Burnished o polerowanym froncie ramienia i czarnej obręczy. Nowy model można jednak zamówić z ekskluzywnymi, 19-calowymi felgami Cross-Spoke Crusher ze stopu metali lekkich.
Nie ma mowy o pomyłce co do wersji modelu, ponieważ na osłonie chłodnicy, pokrywie bagażnika, nakładkach progowych oraz obok bocznych kierunkowskazów znalazło się miejsce na logo John Cooper Works.
Nabywca może zamówić pojazd w jednym z dziewięciu odcieni nadwozia, m.in. z lakierem Chili Red, który zarezerwowano wyłącznie dla modeli serii John Cooper Works i który w MINI John Cooper Works Paceman dostępny jest w pakiecie z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami.
We wnętrzu kabiny z tyłu znajdziemy dwa oddzielne fotele. W skład wyposażenia standardowego wchodzi również sportowa kierownica z kontrastującym, czerwonym przeszyciem i logo John Cooper Works, wyskalowany do 260 km/h prędkościomierz i obrotomierz z czarnym tłem, ciemnoszara podsufitka, dźwignia zmiany biegów z czerwonym nadrukiem rozkładu przełożeń i mieszkiem ochronnym o kontrastującym, czerwonym przeszyciu, oraz podobnie wykończone dywaniki podłogowe i materiałowa tapicerka sportowych foteli Diagonal Track John Cooper Works Carbon Black. W opcji dostępne są również sportowe, skórzane fotele Carbon Black Championship Red.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: