Mini Countryman wjeżdża do Polski

Kobietom Mini się podoba - nie od dziś wzbudza emocje, bo to samochód inny niż wszystkie. Gdyby był nieco tańszy niewykluczone, że byłby to jeden z najczęściej kupowanych przez panie samochodów. Na polski rynek właśnie wjeżdża kolejny model; to czterometrowy ewenement - Mini Countryman.

fot. Mini
fot. Mini

Z szybkiego rekonesansu Motocainy wynika, że zdecydowana większość zaprzyjaźnionej z redakcją płci pięknej, życzyłaby sobie jednego z aut w ofercie brytyjskiej marki w swoim garażu (zależność Mini od BMW ma tu ogromne znaczenie, bo według pań podnosi to prestiż brandu). Gdy pokazałyśmy znajomym koleżankom zdjęcia Countrymana, aż 75% pytanych (z 16 kobiet) stwierdziła, że sylwetka tego modelu wyjątkowo przypada im do gustu.

fot. Mini
fot. Mini

Także prezentacja nowego Mini pozytywnie nas zaskoczyła – podczas warszawskiej premiery Countrymana można było przekonać się jak auto radzi sobie w sprincie między snopkami siana i czy zmieszczą się w nim rowery dla całej rodziny… Na połaciach zielonej trawy startowano w miejsko-wiejsko-sportowych konkurencjach; najweselsza okazała się przejażdżka rowerem na czas, a następnie złożenie i zapakowanie czterech rowerów do bagażnika Countrymana i jazda nim z piłeczką tenisową na masce po krętym torze, wytyczonym przez snopki siana. W konkurencjach brali udział lub kibicowali drużynom m.in. TEDE, Olga Borys, Joanna Sydor, Irek Bielennik, Robert Sowa, Mariusz Przybylski, Zbyszek Suszyński. Wrażenia zawodników i kibiców zbierał reporter U1 Bator TV, Bilguun Ariunbaatar z Szymon Majewski Show. 

Wieśniak?
Mini Countryman to czterodrzwiowe auto z dużą klapą bagażnika i wnętrzem, które zmieści pięciu pasażerów. Mierzy ponad cztery metry i jest dostępne w wersji z napędem na cztery koła. Pięć odmian samochodu różni wizualnie głównie atrapa chłodnicy, lakierowanie dachu, lusterek, czy spojlera dachowego.

fot. Mini

Dwa najmocniejsze modele, Cooper S, mają dodatkowe wloty powietrza w dolnej części pasa przedniego (służące chłodzeniu hamulców), podwójne końcówki wydechu i urodziwe matowo – antracytowe obręcze. Oczywiście Countrymana można zamówić z dachem w kontrastującej barwie i białymi lub czarnymi pasami na masce. Także we wnętrzu oferowana jest opcjonalna kolorystyka, dzięki której można ciekawie zindywidualizować środek samochodu.

Tylna część kabiny pasażerskiej może zostać wyposażona w dwa indywidualne siedzenia lub – bez dopłaty – w trzymiejscową kanapę. Fotele z tyłu mają możliwość przesuwania i można regulować ich kąt oparcia. Przy złożonej kanapie bagażnik zwiększa się z 350 do 1170 litrów – a to pozwala już na pomieszczenie sporej ilości pakunków.

Co pod karoserią?
Nowe Mini jest standardowo wyposażone m.in. w funkcję automatycznego włączania i wyłączania silnika i wskaźnik zmiany biegów. Auto wchodzi na rynek z trzema jednostkami benzynowymi i dwiema wysokoprężnymi – wszystkie o pojemności 1,6 litra. Moc silników benzynowych zaczyna się od 98 KM w modelu One Countryman oraz 122 KM w Cooper Countryman aż do 184 KM w wersji Cooper S Countryman. Warianty wysokoprężne: One D Countryman dysponuję mocą 90 KM oraz Cooper D Countryman – 112 KM. Alternatywą dla standardowej sześciobiegowej przekładni manualnej jest sześciobiegowa skrzynia automatyczna Steptronic dostępna w modelach z silnikami benzynowymi.

fot. Mini

Pod karoserią znajdziemy zawieszenie przednie z kolumnami McPhersona i kutymi wahaczami, wielowahaczową osią tylną oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego (EPS). Countryman został standardowo wyposażony w układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Elektrohydrauliczny mechanizm różnicowy umieszczony bezpośrednio na przekładni głównej dostępny jest w modelach jedynie w wersjach Cooper S i Cooper D. 

W co inwestować?
Ceny Countrymana zaczynają się od 82 000 złotych. Topowa odmiana z napędem 4×4 to wydatek rzędu 115 000 złotych. Bazowa wersja wyposażeniowa zawiera klimatyzację, środkową listwę Center Rail czyli kilka praktycznych przegródek na przeróżne szpargały, czy system audio z odtwarzaczem płyt CD. Lista dodatków, przydatnych i funkcjonalnych, jest długa, lecz na doposażenie auta można wydać krocie, dlatego lepiej zainwestować w zestawienia pakietowe (najdroższy Chili kosztuje 13359 złotych, ale ma właściwie wszystko). Kobiety docenią eleganckie etui na okulary mocowane do szyny między fotelami przednimi czy ciepłe podświetlenie wnętrza. Najpiękniej Countryman prezentuje się na opcjonalnych, 19-calowych obręczach, które na polskich drogach raczej praktyczne nie będą…  Można także zamówić sportowe zawieszenie obniżające pojazd o 1 centymetr (sic!) oraz komponenty z gamy John Cooper Works Performance. Ciekawostką jest interfejs do telefonów komórkowych z możliwością pełnej integracji urządzeń typu Apple iPhone i Smartphone.

Model Countryman jest także kontynuatorem tradycji rajdowych Mini. Już w sezonie 2011 rywalizować będzie w wybranych odsłonach Rajdowych Mistrzostw Świata (FIA WRC), a w 2012 w pełnym programie WRC. Rajdowa wersja powstaje w oparciu o model seryjny. 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze