Mini Countryman w Dakarze
Monster Energy X-Raid Team zaprezentował nowe wcielenie Mini Countrymana. Mini All4 Racing już 1 stycznia pojawi się na trasie 33. Rajdu Dakar Argentyna-Chile.
![]() |
fot. BMW
|
Choć zaprezentowany został w zaśnieżonej niemieckiej miejscowości Tresur, Mini All4 Racing zadebiutuje w rajdzie, gdzie temperatura powietrza niejednokrotnie przekracza nawet 40ºC. Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę między „cywilizowanym” Countryman’em (o którym pisałyśmy tutaj), a jego terenową odmianą. Rzeczywiście – są to naprawdę zupełnie inne samochody. Wersja wyczynowa zbudowana została na podzespołach z BMW X3 wraz z pochodzącym od tego auta podwójnie doładowanym 3.0-litrowym silnikiem diesla o mocy 315 KM i ogromnym momencie obrotowym wynoszącym 710 Nm.
Francuz Guerlain Chicherit, który wystartuje w rajdzie tym autem już gruntownie przetestował samochód. Teraz terenowe Mini zostanie zapakowane do samolotu i wysłane na miejsce rozpoczęcia Rajdu Dakar – do Południowej Ameryki.
Mini All4 Racing dzięki niskiej wadze i poprawionemu środkowi ciężkości będzie mocno konkurencyjnym samochodem w Dakarze. |
![]() |
fot. BMW
|
Warto zaznaczyć, że jak na profesjonalne budowanie rajdówki, Mini All4 Racing do Dakaru przygotowywany był stosunkowo krótko – fachowcom z Magna Steyr, którzy odpowiadają za budowę auta, udało się to zrobić w zaledwie trzy miesiące. Wszyscy zgadzają się ze stwierdzeniem, że Mini ma większe szanse na zwycięstwo w Dakarze niż BMW – jest ono nieco krótsze, niższe i lżejsze od modelu X3 – samochodu, którym pojedzie m.in. jedyna samochodowa załoga z Polski – Krzysztof Hołowczyc i Jean-Marc Fortin.
Mini All4 Racing to drugie wyczynowe wcielenie popularnego Countryman’a – już w sezonie 2011 na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata pojawi się też wersja WRC. Oj, będzie się działo…
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: