
Mini Countryman S ALL4 w skórze JCW – teraz już raczej maxi
Nowe Mini Countryman S ALL4 urosło i nie przypomina już małego Morrisa, którego wszyscy pamiętają. Ale przecież Countryman nie miał być zwykłym Cooperem tylko dojrzałym crossoverem. Teraz auto otrzymało nową wersję stylistyczną JCW, czyli John Cooper Works.
JCW w nomenklaturze Mini oznacza John Cooper Works, a to z kolei oznacza najmocniejsze i najbardziej rasowe odmiany. Mini Countryman S ALL4 JCW debiutuje w kultowym dla tej marki kolorze Chilli Red i błyszczącym, kontrastującym czarnym dachem. Wersję JCW z łatwością można odróżnić od reszty patrząc na monstrualne boczne wloty powietrza w zderzaku, poszerzone nadkola, duże felgi oraz tylny zderzak z dyfuzorem. Szkoda, że Mini zrezygnowało z prawdziwych końcówek układu wydechowego na rzecz szpetnych atrap.
Mini Countryman S ALL4 wydoroślał
Auto stało się duże, urosło aż o 13 cm na długość i o 6 cm na wysokość, natomiast rozstaw osi wynosi teraz 2692 mm. Countryman bazuje na BMW X1, które również znacznie urosło w stosunku do poprzednika i teraz wymiarami przypomina większe X3. Możemy więc mówić tutaj o pełnowymiarowym, rodzinnym aucie.
Countryman S ALL4 zapewnia wygodną przestrzeń dla maksymalnie pięciu pasażerów na wszystkich siedzeniach. Oparcia trzech tylnych siedzeń można indywidualnie regulować w sześciu położeniach. Tylna kanapa przesuwa się o 13 cm i pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń na nogi lub jeszcze większą przestrzeń bagażową. Szklany dach panoramiczny zapewnia jasną atmosferę we wnętrzu pojazdu. Fotele linii stylistycznej JCW obite wysokiej jakości sztuczną skórą z czerwonym, kontrastującym stebnowaniem zapewniają mocne trzymanie, oferując jednocześnie odpowiedni poziom komfortu. Czarno-czerwona kolorystyka wykończenia pojazdu występuje również na dzianinowych powierzchniach tapicerki drzwi i deski rozdzielczej.
Bagaż można wygodnie umieścić w 450-litrowym bagażniku. Oparcie tylnej kanapy dzielone w stosunku 40:20:40 pozwala w razie potrzeby zwiększyć pojemność bagażnika do 1450 litrów. Dzięki temu przy całkowicie złożonej kanapie tylnej można bez problemu przewozić duże przedmioty.
Mini Countryman JCW oznacza bardzo dobre osiągi
Countryman JCW jest propozycją dla kogoś, kto lubi mocniej wciskać pedał gazu, ale pamiętajmy, że to nie jest typowy John Cooper Works, a jedynie wersja stylistyczna. Nie oznacza to wcale, że auto jest słabe. Silnik TwinPower Turbo (produkcji BMW) o pojemności 2,0 l wykazuje się mocą 218 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 360 Nm. Ponadto 48-woltowy silnik układu „mild hybrid” tymczasowo zwiększa osiągi MINI Countryman S ALL4 JCW o 14 kW.
W Countryman S ALL4 po raz pierwszy zastosowano rozszerzonego asystenta jazdy na drogach wielopasmowych o opcję częściowo zautomatyzowanej jazdy na poziomie 2. Przy prędkości do 60 km/h kierowca może zdjąć ręce z kierownicy, pod warunkiem, że będzie nadal uważnie śledzić ruch drogowy i będzie gotowy w każdej chwili przejąć prowadzenie.
Ceny słabszego Mini Countryman JCW startują od 183 900 zł. Wersja S będzie z pewnością droższa, a jej cena będzie oscylować w granicach 200 tys. zł.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: