160
1
Mini Cooper SE Cabrio, w ubiegłym roku pokazano jeden egzemplarz, teraz do sprzedaży trafi ich więcej, ale to wciąż limitowana seria.
Brytyjska, stylowa marka Mini, działająca w strukturach grupy BMW, ogłosiła, że ruszy z produkcją nowego modelu Mini Cooper SE Cabrio. Takiego auta nie miała jeszcze żadna marka na świecie.
Od pomysłu do małej serii projektanci Mini potrzebowali zaledwie 8 miesięcy, by powstał projekt unikalny na skalę światową. Co w nim takiego niezwykłego, przecież mamy już kabriolety? Owszem, ale nigdy wcześniej żadna inna marka nie zdecydowała się na seryjną produkcję kabrioleta z napędem wyłącznie elektrycznym. Oczywiście model bazuje na wcześniejszym elektryku marki.
Brak dachu i brak spalin. To brzmi jak naprawdę dobre połączenie do letnich przejażdżek po ładniejszych i malowniczych drogach. Mini już w 2022 roku zasygnalizowało pomysł prezentując jeden egzemplarz takiego wozu. Ostatecznie podjęto decyzję, że Mini Cooper SE Cabrio trafi do sprzedaży, ale będzie to limitowana seria. Auto od kwietnia 2023 roku oferowane będzie w Europie w liczbie zaledwie 999 egzemplarzy.
MINI Cooper SE Cabrio dostępne będzie w kolorach czarnym (Enigmatic Black) i jasnosrebrnym (White Silver). Klamki, ozdobniki boczne oraz obwódki przednich i tylnych lamp wykończone są w kolorze Resolute Bronze. Logo MINI i oznaczenie modelu wykonane są w eleganckim kolorze Piano Black. Na pasie przednim i z tyłu znajduje się logo E znane z MINI Cooper SE. Inne charakterystyczne dla tej edycji detale wyposażenia zdobią również listwy progowe i ozdobniki boczne, które wraz z napisem 1/999 podkreślają ekskluzywny charakter limitowanego MINI Cabrio. Całkowicie elektryczny i dzięki temu wyjątkowo cichy tekstylny dach z typowym motywem flagi Union Jack można otwierać, zamykać i ustawiać w funkcji dachu przesuwnego również podczas jazdy z prędkością do 30 km/h.
W przypadku obręczy kół ze stopów lekkich w tej edycji MINI stawia na pionierskie rozwiązanie. 17-calowe odlewane obręcze kół ze stopów lekkich Electric Power Spoke w 2‑kolorowym wykończeniu są wykonane w 100% z wtórnego aluminium. Stosowanie zielonej energii elektrycznej w produkcji i wykorzystanie surowców wtórnych może znacznie zmniejszyć emisję CO2 w porównaniu z konwencjonalnymi procesami produkcyjnymi.
Na koniec zobaczcie jeszcze nasz starsze wideo z jazd testowych jednym z modeli Mini:
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów.Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: