
MIFA 9 wkrótce dostępny w Polsce. To duże, rodzinne auto z Chin
Na rozpoczętych właśnie targach IAA w Hanowerze, chiński Maxus zaprezentował nowy model, MIFA 9. Wkrótce trafi również na polski rynek.
Spis treści
Niedawno pisałyśmy o tym, że chińskie auta są już bezpieczniejsze i nie należy się ich bać i w tym kontekście pojawia się model, które wzbudził spore zainteresowanie na trwających właśnie targach IAA w Hanowerze. MIFA 9 to duże MPV – przedstawiciel wymierającego „gatunku” w Europie – o napędzie elektrycznym, który, wg producenta, jest zaawansowany technologicznie i luksusowy, a jego dominującą cechą jest ekskluzywne i eleganckie wnętrze oraz niezwykle bogate wyposażenie.
Model MIFA 9 jest jednym z największych odkryć tegorocznych targów IAA w Hanowerze i przyciągnął uwagę zarówno dziennikarzy, jak i klientów. Samochód niedawno został wprowadzony na rynek w Chinach, a wkrótce trafi do Europy.
Jest to pierwszy model zbudowany na nowej platformie MIFA stworzonej przez markę Maxus, która umożliwia zastosowanie napędu elektrycznego w pojazdach różnego typu.
MIFA 9 wkrótce dostępny również w Polsce
MIFA 9 to duży, rodzinny samochód, o wymiarach 5270 mm długości, 2000 mm szerokości i 1840 mm wysokości. Dzięki swoim gabarytom ma zapewniać wygodne podróżowanie. Będzie oferowany zarówno jako model siedmio- jak i ośmiomiejscowy. Akumulator o pojemności 90 kWh ma deklarowany zasięg 440-595 km (WLTP mieszany/miejski).

Yaroslav Gural, kierownik sprzedaży w RSA Polska, potwierdza, że MIFA 9 pojawi się wkrótce na rynkach europejskich.
Z niecierpliwością czekamy na dołączenie modelu MIFA 9 do gamy Maxus. Dzięki temu, że spółka SAIC Motors jest bardzo stabilnym koncernem i ma duże możliwości produkcyjne zdecydowaliśmy się zamówić znaczną liczbę samochodów. Będziemy zatem mogli zrealizować pierwsze dostawy w przeciągu kilku miesięcy. MIFA 9 to doskonały samochód rodzinny dla tych, którzy chcą mieć dużo przestrzeni i poczucie luksusu podczas podroży. Jest to również doskonały samochód dla branży transportowej, ponieważ zasięg w mieście to niemalże 600 kilometrów.
Maxus MIFA 9 – wyposażenie
Na zewnątrz samochód ma dość futurystyczną linię, której kontynuację znaleźć możemy we wnętrzu. Jest ono pełne nowocześnie wyglądających detali i rozwiązań, które mają zwiększać komfort i przyjemność w podróży.

Jak czytamy w informacji prasowej, podczas projektowania modelu MIFA 9 głównym założeniem było stworzenie „luksusowej atmosfery” a także zapewnienie interaktywnego doświadczenia, między innymi dzięki kilku zintegrowanym ekranom wewnątrz samochodu.
Wszystkie fotele mają elektryczną regulację, wentylację i ogrzewanie. Dodatkowo fotele drugiego rzędu są wyposażone w funkcję masażu. W tym samym rzędzie fotele mają też możliwość znacznego odchylenia, regulowane podnóżki oraz cyfrowe panele sterowania na podłokietnikach. Fotele w drugim i trzecim rzędzie można przesunąć całkowicie do przodu, aby powiększyć przestrzeń bagażową.
Cennik MIFA 9 zostanie opublikowany w późniejszym terminie.
SAIC Maxus – co to za marka?
SAIC Maxus (SAIC Maxus Automotive) to marka samochodów osobowych należąca do chińskiego koncernu SAIC Motors. SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation), który produkuje samochody osobowe i dostawcze SAIC Maxus i jednocześnie jest największym chińskim producentem samochodów notowanym na giełdzie. W 2021 roku sprzedał niemalże 6 milionów samochodów wyłącznie w Chinach i odnotowuje stały, znaczący wzrost w ostatnich latach. Założona w 1958 roku firma, rozpoczynająca działalność w obszarze produkcji przemysłowej stała się jednym ze światowych liderów produkcji samochodów i usług mobilności. SAIC Motors plasuje się na siódmym miejscu wśród największych producentów samochodów na świecie.
Marka SAIC Maxus powstała w 2011 roku a europejskie przedstawicielstwo w Norwegii otwarte zostało w 2018 roku. Od tego czasu odnosi sukcesy w krajach skandynawskich, gdzie Maxus jest jedną z najlepiej sprzedających się marek samochodów elektrycznych. RSA jest obecnie importerem Maxusa w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Wyspach Owczych, Grenlandii oraz od 2022 roku również w Polsce.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: