Michelle Gatting w Scirocco R-Cup 2012
VW Motorsport i Komisja Kobiet w Motorsporcie FIA (WMC) postanowili kontynuować wsparcie dla zdolnych zawodniczek. Spośród 11 kandydatek wybrali jedną, która wystartuje w cyklu Scirocco R-Cup 2012. Tą wielką szansę otrzymała Michelle Gatting - zdolna siedemnastolatka z Danii.
Maiken Rasmussen |
![]() |
fot. Volkswagen
|
VW Motorsport już w zeszłym roku postawił na kobietę, a inicjatywa ta przyniosła pozytywne rezultaty:
– Promowanie młodych talentów w sportach motorowych ma wysoki priorytet w Volkswagenie, a z naszego punktu widzenia, kobiety nie powinny być w nich nadal – wyjątkami. Cykl Scirocco R-Cup uważany jest za wyścigową szkołę i oferuje możliwość przygotowania się do uczestnictwa w sporcie samochodowym na wyższych poziomach. Z naszą ostatnią kandydatką, Maiken Rasmussen mieliśmy bardzo dobre doświadczenia. Pojechała kilka dobrych wyścigów oraz jest bardzo inteligentną, młodą kobietą, zarówno na i poza torem. Zatem cieszymy się, że możemy wesprzeć z FIA kolejny talent w sezonie 2012 – powiedział Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport.
Selekcja młodych zawodniczek rozpoczęła się 10 listopada od serii profesjonalnych szkoleń i jazd kwalifikacyjnych na niemieckim torze Oschersleben. Z czasem i rywalkami walczyło 11 kobiet z 9 krajów, a były to:
– Mikaela Åhlin-Kottulinsky (18 lat, Szwecja)
– Andrea Bate (22 lat, Południowa Afryka)
– Sarah Bovy (22 lat, Belgia)
– Andrina Gugger (20 lat, Szwajcaria)
– Vittoria Piria (17 lat, Włochy)
– Louise Richardson (18 lat, Wielka Brytania)
– Priscilla Speelman (22 lat, Niderlandy)
– Kristina Vorndran (17 lat, USA)
– Christina Nielsen (19 lat, Dania)
– Michelle Gatting (17 lat, Dania)
– Sarah Moore (17 lat, Wielka Brytania)
Scirocco R-Cup 2011 – Michelle Gatting |
![]() |
Tylko cztery zawodniczki zostały zakwalifikowane do drugiego etapu, a w ostatecznej rozgrywce wzięły udział tylko trzy: Mikaela Åhlin-Kottulinsky, Sarah Bovy i Michelle Gatting, która osiągnęła najlepszy czas na torze:
– Jestem naprawdę szczęśliwa, że wygrałam, to było dużo trudniejsze niż oczekiwałam. Wszystkie dziewczyny były naprawdę dobre i dały z siebie sto procent, by być na moim miejscu. Myślę, że sposób przeprowadzenia eliminacji był bardzo skuteczny, między innymi dlatego, że nie trwał tylko jeden dzień. Już pierwszego dnia wiedziałam, że jestem w czołówce, drugiego – wiele się nauczyłam, a ostateczna próba odbyła się dopiero po kilku tygodniach. Na początku jechałam zbyt agresywnie, co było wielkim błędem – ale po rozmowach z instruktorką Cathy Muller, moja jazda stała się gładsza i przez to szybsza. Teraz pozostaje mi liczenie dni do rozpoczęcia sezonu. Jestem bardzo podekscytowana i nie mogę doczekać się startów Scirocco, pracy z VW Motorsport i Komisją Kobiet – mówiła uradowana Michelle, która do tej pory odnosiła sukcesy w kartingu i zdobyła brązowy medal duńskiej Formuły Ford Championship 2011.
Michèle Mouton, przewodnicząca Komisji Kobiet w Motorsport dodaje: – Ta selekcja była bardzo intensywna, bo dziewczyny były profesjonalne, zmotywowane i bardzo zadowolone z szansy, jaką dostały. Najszybsza dziewczyna i największym potencjale – została wybrana. To okazja do rozwinięcia kariery Michelle Gatting, ponieważ będzie ona mogła korzystać z ogromnego doświadczenia i wiedzy całego zespołu.
Kris Nissen, Dyrektor Volkswagen Motorsport podsumował: – Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że jesteśmy partnerem w tym projekcie już drugi sezon. To wielka przyjemność pracować z FIA, Komisją i Michelle.
Scirocco R-Cup |
![]() |
fot. Volkswagen
|
Volkswagen Scirocco R-Cup to auto wyścigowe z Natural Gas Technology, emitujące o 80 procent mniej CO2. Seria wyścigów tego modelu obejmuje 10 europejskich rund w których wystąpi także Michelle Gatting.
Kalendarz wyścigów Scirocco R-Cup:
1 runda – 27/28 kwietnia Hockenheim (D)
2 runda – 04/05 maja Lausitzring (D)
3 runda – 18/19 maja Brands Hatch (GB)
4 i 5 runda – 01-03 czerwca Spielberg (A)
6 runda – 29/30 czerwca Norisring (D)
7 runda – 17/18 sierpnia Nürburgring (D)
8 i 9 runda – 14-16 września Oschersleben (D)
10 runda – 19/20 października Hockenheim (D)
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: