Michelin – opony dla wymagających
Nowy model opon Michelin harmonijnie łączy osiągi drogowe, parametry techniczne i innowacje technologiczne. MICHELIN Pilot Sport 3 stanowią połączenie zwiększonego bezpieczeństwa, sportowego komfortu jazdy i rozwiązań ekologicznych.
W zakrętach będzie łatwiej panować nad autem |
fot. Michelin
|
Badania przeprowadzone w Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech jednoznacznie pokazały, że konsumenci oczekują od opon trzech korzyści – chcą odczuwać zadowolenie z jazdy samochodem, która nie odbije się niekorzystnie na bezpieczeństwie
i chcą uniknąć częstej wymiany opon.
Michelin wprowadza właśnie na światowe rynki najnowszy model opon MICHELIN Pilot Sport 3,
który jako jedyny harmonijnie łączy ponadprzeciętne osiągi drogowe z dotąd niespotykanymi rozwiązaniami ekologicznymi.
Pilot Sport 3 zapewniają lepszą przyczepność na zakrętach i o trzy metry krótszą drogę hamowania
w porównaniu do poprzedniego modelu tej klasy, który jest od dawna ceniony przez producentów samochodów za znakomite osiągi w tym zakresie. Nowe opony MICHELIN Pilot Sport 3 zapewniają większe bezpieczeństwo przy niższym zużyciu paliwa. Przynosi to korzyści nie tylko właścicielowi pojazdu poprzez oszczędność pieniędzy, ale również środowisku, dzięki odpowiedniemu obniżeniu poziomu emisji dwutlenku węgla. Oprócz wydajności energetycznej, opony MICHELIN Pilot Sport 3 wydłużają przebiegi aż o 10 procent w stosunku do opon MICHELIN Pilot Sport PS 2, które dotychczas były modelem referencyjnym pod tym względem w swojej kategorii. Takie wyniki wpływają na obniżenie zużycia surowców. Innymi
Green X |
fot. Michelin
|
słowy, trzeba wyprodukować mniej sztuk opon w celu pokonania określonej odległości i mniej zużytych opon trzeba będzie zutylizować.
Wydajność energetyczną MICHELIN Pilot Sport 3 potwierdza również oznaczenie GREEN X umieszczone na ścianach bocznych opon. Po pierwsze, firma Michelin stworzyła formułę Green Power Compound, unikatową mieszankę gum, która po raz pierwszy łączy w sobie trzy poniżej opisane innowacje technologiczne. Nowy skład mieszanki zaprojektowano z myślą o zapewnieniu kierowcom optymalnej przyczepności na mokrych nawierzchniach. Formuła Green Power Compound zapewnia świetną przyczepność na mokrym podłożu, niskie opory toczenia i wysokie przebiegi.
Bezpieczniej na mokrej nawierzchni |
fot. Michelin
|
Ponadto, firma Michelin opracowała System Anti-Surf, specjalnie uformowany bark opony, który służy odprowadzaniu dużych ilości wody. Zastosowany Elastomer Wet Grip firmy Michelin to polimer cechujący się zarówno wysoką gęstością, jak i niezwykłą elastycznością. Właściwości te umożliwiają bieżnikowi opony przełamywanie filmu wodnego i przyleganie nawet do najmniejszych drobin suchego asfaltu. Dzięki temu Elastomer Wet Grip odgrywa kluczową rolę w procesie hamowania na mokrej nawierzchni. Dłuższa żywotność opony zapewniona została dzięki trwałości elastomeru (Long Lasting Elastomer).
W ogumienie wkomponowano także inny polimer cechujący się wyjątkową wytrzymałością.
Przy każdym skręcie kół trwały elastomer mocno się napina, jednak nie rozrywa łańcuchów cząsteczkowych. Poprzez utrzymywanie jednorodności mieszanki, wydłuża się okres użytkowania opony.
Ważnym elementem przyczyniającym się do zmniejszania zużycia paliwa jest krzemionka.
Z każdym obrotem koła w kontakcie z podłożem opona odkształca się pod ciężarem pojazdu. Podczas odkształcania struktury opony następuje rozgrzewanie jej komponentów i dochodzi do utraty części energii przekazywanej z silnika. Krzemionka wkomponowana w mieszankę bieżnika pomaga ograniczyć taką kumulację ciepła, umożliwiając zmniejszenie zużycia paliwa, a co za tym idzie, emisji dwutlenku węgla.
Technologia Programowanych Odkształceń rzeźby bieżnika (Programmed Distortion) zwiększa precyzję manewrowania pojazdem na suchych nawierzchniach oraz wydłuża przebiegi. Precyzja prowadzenia
i reaktywność ściśle wiążą się z temperaturą ogumienia i wynikającymi z niej odkształceniami.
W modelu MICHELIN Pilot Sport 3 zastosowano autorską technologię firmy Michelin, która rozwiązuje ten problem poprzez utrzymywanie gumy bieżnika w optymalnej temperaturze niezależnie od warunków. Przy niskich prędkościach bieżnik rozgrzewa się szybko w celu osiągnięcia elastyczności niezbędnej do uzyskania dobrej przyczepności. Przy dużych prędkościach usztywnia się zaś by zapobiec nadmiernej kumulacji ciepła.
Przez cały rok 2010 model MICHELIN Pilot Sport 3 będzie wprowadzany na rynek w wielu rozmiarach.
Do końca roku na rynkach wymiany opon będzie dostępnych 25 rozmiarów.
Opony MICHELIN Pilot Sport 3 są odpowiednie dla usportowionych samochodów do jazdy po mieście, samochodów kompaktowych, dużych aut typu sedan o mocnych silnikach, a także małych samochodów sportowych, takich jak roadster i coupé, zaś przedział dużych opon 18- i 19-calowych stanowi wyposażenie bogatych wersji komfortowych limuzyn. Opony te świetnie sprawdzają się w pojazdach wszystkich segmentów, od klasy A do E1.
Nowe opony MICHELIN Pilot Sport 3 zostały już homologowane i będą montowane fabrycznie
w samochodach Audi A4 i A5 oraz w nowym Mercedesie E63 AMG.
Trwa obecnie proces ubiegania się o uzyskanie homologacji opony MICHELIN Pilot Sport 3 do użytku w samochodach Audi A3, Citroën C4, Ford CMax, Mercedes S65 AMG, Mercedes E-Class i Mercedes SL.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: