„Miałam samochód, którego silnik gadał do mnie jak traktor” – wywiad z Marylą Rodowicz
Jakim jest kierowcą, czy woli jeździć sama czy w towarzystwie, co wozi ze sobą w samochodzie i co słyszy wsłuchując się w warkot silnika - o tym rozmawiamy z królową polskiej muzyki, Marylą Rodowicz, przez wiele lat właścicielką samochodu Porsche, a obecnie właścicielką auta marki Range Rover.
Wiele osób mówi „Maryla Rodowicz”, a myśli „Porsche”…
Maryla Rodowicz: Zamiłowanie do motoryzacji przejawia się u mnie na wiele sposobów. Gdy słyszę, że w okolicy jedzie motocykl, to zawsze oglądam się, a gdy zdarzy się tak, że motocyklista stoi obok mnie na światłach, to pozdrawiamy się nawzajem. Zdarza się, że motocyklista próbuje się przede mną popisać, wyjeżdża przed maskę mojego auta, pali gumę, jedzie na tylnym kole. Miałam też takie marzenie, żeby jeździć, kupić sobie Harleya, zabrać ze sobą wszystkie moje dzieci i przejechać z nimi całe Stany Zjednoczone. Marzenie pozostało: mogłabym przejechać Stany choćby w jakimś dużym, wynajętym samochodzie. To zawsze było moje marzenie, a w końcu marzenia są po to, żeby je realizować.
Rozumiem, że wybiera pani jednak samochód i prawo jazdy kategorii B, nie A.
Tak! Nie mam prawa jazdy kategorii A. W związku z tym pojawił się nawet kiedyś pomysł, żeby motocykl wieźć na specjalnej przyczepie, a prowadzić samochód. To marzenie jednak już było.
Jakim jest pani kierowcą?
Moje pierwsze jazdy po zdobyciu prawa jazdy były bardzo szalone i niestety niebezpieczne, miałam kilka wypadków. To nauczyło mnie szacunku dla samochodu i prędkości. Teraz mogę powiedzieć, że jeżdżę ostrożnie, aczkolwiek zdarza mi się czasami trochę przycisnąć pedał gazu. Przez wiele lat jeździłam Porsche, teraz przesiadłam się na Range Rovera. Z doświadczenia wiem, że jak wsiada się do takiego samochodu jak Porsche, to noga sama robi się ciężka. (śmiech)
I chce się przycisnąć?
Dokładnie tak! Grzechem byłoby nie przycisnąć jadąc Porsche 911.
Jest niezbędnik samochodowy w pani aucie? Coś, co zawsze ma pani pod ręką, gdy jest pani za kierownicą? Niektórzy mają cukierki miętowe, inni choinkę zapachową…
Nie, czegoś takiego nie mam! Głównie wsłuchuję się w pracę silnika.
On brzmi dla pani jak muzyka?
Absolutnie tak! Jak jeździłam Porsche 911 w latach siedemdziesiątych to miałam wrażenie, że ten samochód gada do mnie jak traktor. Słuchanie tego silnika to było coś!
Co najciekawszego samochód pani powiedział?
Mam dobry słuch i słyszę każdą nieprawidłowość w pracy silnika. Gdy słyszę stukanie w podwoziu, to domyślam się, co to może być: czy to jakiś przegub, czy raczej tylne zawieszenie.
Lubi pani jeździć sama, czy na przykład z dziećmi?
Lubię jeździć sama! Bardzo lubię siedzieć za kierownicą i myślę, że moje dzieci mają to po mnie. Może z wyjątkiem starszego syna. Moim zdaniem to dobrze, że on nie prowadzi samochodu, bo jest według mnie zbyt rozkojarzony. Tyle lat studiował filozofię, że ma skłonności, żeby się zamyślać. Ale na przykład córka, która dostała ode mnie dwa lata temu samochód mówi, że uwielbia siedzieć za kierownicą.
Odziedziczyła to po pani?
Bardzo możliwe. Pamiętam, że gdy była w liceum to pewnego dnia w garażu zobaczyłam motocykl WFM-kę, który sama rozebrała i złożyła. Bardzo ją za to podziwiałam.
Więcej informacji o motoryzacyjnej pasji Maryli Rodowicz można znaleźć w pierwszej części jej biografii pt. „Maryla. Życie Marii Antoniny”.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
JWK to Ty kłamiesz albo się wymądrzasz nie znając faktów. Słyszałeś że dzwoni ale nie wiesz w którym kościele. Owszem, pierwszym Porsche Maryli był model 914 ale 911 kupiła w 1977 roku.
Anonymous - 5 marca 2021
Kłamstwo! W latach 70-tych pani Rodowicz nie miała, jak twierdzi, Porsche 911, tylko WV-Porsche 914. To był taki Porsche dla ludu, w dodatku z podstawowym, 4-cylindrowym silnikiem. NAJPASKUDNIEJSZY samochód ze znaczkiem Porsche na masce. Kosztował ok. 1/3 ceny najtańszej wersji 911-tki. Oj skleroza, skleroza….
Anonymous - 5 marca 2021
Ta baba wygląda jak ropucha w makijażu. I do tego im starsza tym głupsza. Odmładza się na siłę, próbuje zrobić z siebie niunię a wychodzi totalna dzidzia-piernik.
Anonymous - 5 marca 2021
spalilem prawo jazdy po 14 latch pracy w polsce niestac mnie nawet na 15 letnie audi a3 ALBO NA 11letniego VW GOLFa 5 samochody sa dla bogatych po 14 latch pracy w polsce niemam nawet 1000pln czyl;i 250 dolarow USA
Anonymous - 5 marca 2021
spalilem prawo jazdy po 14 latch pracy w polsce niestac mnie nawet na 15 letnie audi a3 ALBO NA 11letniego VW GOLFa 5 samochody sa dla bogatych po 14 latch pracy w polsce niemam nawet 1000pln czyl;i 250 dolarow USA
Anonymous - 5 marca 2021
I to wszystko z emerytury 1000 zł. Bardzo oszczędna jest ta Maryla Rodowicz.
A ile wynoszą emerytury znanych Polaków, którzy już je otrzymują? Według informacji przewijających się przez różne portale plotkarskie aktor Jan Nowicki może liczyć na 1500 zł emerytury. Inni? Ryszard Rynkowski może liczyć na 1160 zł. Jerzy Połomski ma emeryturę w wysokości 1500 zł, a Andrzej Rosiewicz – 590 zł. Elżbiecie Zapendowskiej, jurorce programów muzycznych, ZUS wypłaca około 700 zł. Satyryczce Marii Czubaszek – 1100 zł. Wokalista Budki Suflera Krzysztof Cugowski państwowej emerytury ma 560 zł, a aktorka Beata Tyszkiewicz – 1350 zł. Jedna z największych gwiazd polskiej sceny Maryla Rodowicz dostaje z ZUS 1000 zł.
Anonymous - 5 marca 2021
Polusów nie stać mentalnie na wykupienie czasu do jazdy po torze.Oni i one/polusice/wolą wcisnąć się komuś jak koszula w d..ę przed czerwonym światłem.Dlaczego? Bo tak…