Miał uszkodzone hamulce w ciężarówce, więc na wszelki wypadek odłączył od nich przewody
Jak ustalili inspektorzy ITD, kierowca ciężarówki nie tylko zdawał sobie doskonale sprawę z bardzo złego stanu swojego pojazdu, ale na dodatek sam wprowadzał w nim „usprawnienia”.
Ciężarówkę z przyczepą, należącą do białoruskiego przewoźnika, zatrzymał patrol ITD na krajowej „dziesiątce” w pobliżu Torunia. W trakcie kontroli stanu technicznego, inspektorzy stwierdzili brak elementów układu hamulcowego zarówno w samochodzie ciężarowym, jak i w przyczepie. Aby jeszcze dokładniej przyjrzeć się stanowi technicznemu pojazdów, zestaw skierowano do najbliższej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.
Przeładowana ciężarówka z popękanymi tarczami hamulcowymi!
Przeprowadzone badanie na tzw. rolkach ujawniło brak wymaganych sił hamowania na trzeciej osi w ciężarówce. Było to spowodowane odłączeniem przewodów pneumatycznych od siłowników hamulcowych. Kierowca przyznał, że odłączył przewody w trakcie ostatniego postoju na parkingu. Ponadto badanie układu hamulcowego przyczepy wykazało brak siły hamowania na lewym kole osi pierwszej i drugiej. Tutaj również stwierdzono odłączony przewód pneumatyczny od siłownika i brak części tarczy hamulcowej.
Brak hamulców przy jednym kole to dla tego kierowcy nie powód, żeby nie pojechać zestawem w trasę
Z powodu stanu technicznego inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne samochodu ciężarowego i przyczepy. Kierowcę ukarali mandatem. Na miejsce przyjechał mobilny serwis, który zajął naprawą hamulców. Wobec przewoźnika drogowego wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej.
{{ image(34146) }}
{{ image(34147) }}
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: