Miał uszkodzone hamulce w ciężarówce, więc na wszelki wypadek odłączył od nich przewody
Jak ustalili inspektorzy ITD, kierowca ciężarówki nie tylko zdawał sobie doskonale sprawę z bardzo złego stanu swojego pojazdu, ale na dodatek sam wprowadzał w nim „usprawnienia”.
Ciężarówkę z przyczepą, należącą do białoruskiego przewoźnika, zatrzymał patrol ITD na krajowej „dziesiątce” w pobliżu Torunia. W trakcie kontroli stanu technicznego, inspektorzy stwierdzili brak elementów układu hamulcowego zarówno w samochodzie ciężarowym, jak i w przyczepie. Aby jeszcze dokładniej przyjrzeć się stanowi technicznemu pojazdów, zestaw skierowano do najbliższej Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów.
Przeładowana ciężarówka z popękanymi tarczami hamulcowymi!
Przeprowadzone badanie na tzw. rolkach ujawniło brak wymaganych sił hamowania na trzeciej osi w ciężarówce. Było to spowodowane odłączeniem przewodów pneumatycznych od siłowników hamulcowych. Kierowca przyznał, że odłączył przewody w trakcie ostatniego postoju na parkingu. Ponadto badanie układu hamulcowego przyczepy wykazało brak siły hamowania na lewym kole osi pierwszej i drugiej. Tutaj również stwierdzono odłączony przewód pneumatyczny od siłownika i brak części tarczy hamulcowej.
Brak hamulców przy jednym kole to dla tego kierowcy nie powód, żeby nie pojechać zestawem w trasę
Z powodu stanu technicznego inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne samochodu ciężarowego i przyczepy. Kierowcę ukarali mandatem. Na miejsce przyjechał mobilny serwis, który zajął naprawą hamulców. Wobec przewoźnika drogowego wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary pieniężnej.
{{ image(34146) }}
{{ image(34147) }}
Najnowsze
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
W obecnych czasach, gdy rynek samochodów skoncentrowany jest głównie na autach elektrycznych, zadając sobie pytanie, która firma motoryzacyjna jest najwyżej wyceniana na świecie, można się bardzo zdziwić. -
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
-
1115 km na jednym tankowaniu! Opel Grandland Plug-in Hybrid w teorii ma taki zasięg. A realia?
-
Kto płaci mandat za prędkość w 2025 roku – pracownik czy pracodawca? Wyjaśniamy!
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Zostaw komentarz: