Mia Flewitt po raz drugi wygrywa Pure McLaren GT Series!
Mia Flewitt obroniła zwycięstwo w Pure McLaren GT Series. 50-letnia Szwedka okazała się najlepsza na przestrzeni pięciu weekendów wyścigowych sezonu 2019 i podczas finałowej rundy na torze w Bahrajnie utrzymała za sobą najgroźniejszego rywala Nicka Mossa.
W ramach Pure McLaren GT Series, wszyscy zawodnicy rywalizują w identycznych samochodach McLaren 570S GT4 na torach będących w aktualnym kalendarzu Formuły 1. Sezon wystartował w weekend 1-2 czerwca na torze Spa-Francorchamps, a wielki finał miał miejsce w miniony weekend na sztucznie oświetlonym torze w Bahrajnie.
Zwyciężczyni czterech tegorocznych wyścigów Flewitt przyjechała do Bahrajnu z dziewięciopunktową przewagą nad Mossem, przy 60 do zdobycia w trakcie pozostałych trzech wyścigów. Szwedka rozpoczęła od zajęcia drugiego miejsca w kwalifikacjach, przegrywając tylko ze startującym gościnnie lokalnym zawodnikiem Isą Al-Khalifą. Startujący z czwartego pola Moss szybko zyskał jedną pozycję i zaczął wywierać presję na mistrzyni serii, która odparła jednak ataki i przyjechała na metę przed swoim rywalem.
Kwalifikacje do drugiego wyścigu poszły zdecydowanie nie po myśli jedynej kobiety w stawce, która nie zdołała wyrównać swojego rezultatu z poprzedniego dnia i uplasowała się na odległym, siódmym miejscu. Moss tymczasem startował z drugiego pola i szybko objął prowadzenie w wyścigu, lecz rywale narzucili mocne tempo i wyprzedzali go jeden za drugim. Flewitt także początkowo traciła pozycje, lecz w końcówce wyścigu zaczęła odrabiać straty i finiszowała tuż za Mossem na szóstej pozycji.
W takiej sytuacji Flewitt potrzebowała zaledwie trzech punktów, aby zapewnić sobie drugie z rzędu mistrzostwo. Szwedka wykonała to zadanie, kwalifikując się na trzeciej pozycji i stając na podium ostatniego wyścigu sezonu.
Po odniesieniu sukcesu w pucharze McLarena, 50-latka szykuje się do swojego ostatniego występu w tym roku, podczas 12-godzinnego wyścigu na torze Yas Marina w Abu Zabi.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: