MG3 Hybrid wchodzi do polski. Cena może być rewolucją
MG3 Hybrid będzie rywalem m.in. Skody Fabii czy Toyoty Yaris Hybrid. Napęd hybrydowy ma zapewnić mu popularność, a cena ma być mocno konkurencyjna. Sprawdzamy, co oferuje nowy MG3 Hybrid.
Marka MG należy teraz do chińskiego koncernu SAIC Motor – największego producenta motoryzacyjnego w Państwie Środka. Do tej pory MG3 Hybrid był oferowany tylko w Wielkiej Brytanii, ale nowy napęd hybrydowy zapewnił mu wejściówkę także do innych europejskich rynków, w tym Polski.
MG3 Hybrid – co to za model?
Samochód ma być konkurentem dla takich bestselerów jak Renault Clio, Skoda Fabia, czy Toyota Yaris. Wyglądem MG3 nie szokuje, designem jest mocno zbliżony do miejskiego auta z Mlada Boleslav. Auto mierzy 411,3 cm długości, 179,7 cm szerokości i 150,2 cm wysokości, a jego bagażnik pomieści 293 litry bagażu. Rozstaw osi to 257 cm.
Kabina MG3 również nie powala, ale przecież to nie Lancia Ypsilon słynąca z wyjątkowego stylu. Nowy hatchback jest po prostu poprawny i poukładany. Deska rozdzielcza jest minimalistyczna i dominują tutaj dwa wyświetlacze – 7-calowy odpowiadający za zegary oraz drugi większy o przekątnej 10,25-cala.
Nawigacja satelitarna jest oferowana w standardzie, podobnie jak integracja ze smartfonami poprzez Apple CarPlay/Android Auto. Oprócz tego na wyposażeniu seryjnym otrzymamy klimatyzację, system audio z połączeniem Bluetooth, cztery porty USB oraz czujniki i kamerę cofania. W wyższych standardach wyposażenia dodano tapicerkę z imitacji skóry, bezkluczykowe wejście, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni.
Dla klientów europejskich dostępnych jest siedem różnych palet kolorystycznych: Biały York, Niebieski St Moritz, Czerwony Flaming , Żółty Morning, Czarny Pearl Black, Srebrny Blade oraz Szary Hampstead.
MG3 Hybrid to prawie hot hatch
MG3 wyposażono w 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM oraz silnik elektryczny o mocy 136 KM. Łączna moc zespołu napędowego do 194 KM i 250 Nm. Dzięki temu samochód nie tylko zapewnia najlepsze osiągi w segmencie B, ale także gwarantuje elastyczność działania w różnych warunkach jazdy.
W MG3 są dostępne następujące tryby, z których każdy jest automatycznie wybierany przez system Hybrid+:
- EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to poziom naładowania akumulatora;
- Szeregowy – silnik przechodzi do generatora, który zasila silnik elektryczny do jazdy;
- Series and Charge – jazda szeregowa oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu;
- Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator;
- Parallel – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.
Silnik jest połączony z zaledwie trzybiegową automatyczną skrzynią biegów, a mimo to osiągi hybrydowego MG3 są całkiem niezłe. Producent deklaruje, że auto przyspiesza do setki w 8 sekund, a od 80 do 120 km/h zaledwie w 5 sekund. Prędkość maksymalna to 170 km/h. Przy tym hybrydowy hatchback ma spalić 4,4 litra.
Kierowca może dostosować reakcję MG3 do swoich potrzeb, wybierając jeden z trzech trybów jazdy: Eco, Standard lub Sport. Tryb Eco został skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnia kierowcom delikatną reakcję przepustnicy. Natomiast Standard, jako połączenie oszczędności oraz osiągów, sprawdza się dobrze w większości rodzajów podróży. Tryb Sport oferuje bardziej sportowe doznania z jazdy.
MG3 Hybrid – kiedy w Polsce i za ile?
MG3 zostanie w Polsce objęte 7-letnią gwarancją z limitem przebiegu 150 tys. km. Samochód w salonach pojawić się nieco później w tym roku, a cena jest na razie nieznana. Najnowsze MG3 to już trzecie wcielenie hybrydowego hatchbacka, poprzednik jest oferowany w Wielkiej Brytanii za 14 320 funtów, czyli ok. 72 tys. zł. Możemy spodziewać się, że nowy model będzie droższy, ale biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnego Yarisa Hybrid (od 123 tys. zł) to i tak będzie bardzo konkurencyjna cena.
Pozostaje na razie czekać na oficjalną premierę w Polsce, gdy zapewne zostanie ujawniony pełny cennik nowego MG3.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze:
Adam - 20 marca 2024
W UK kosztuje od 18,5 tys Funtów