Mercedes wprowadzi 20 hybrydowych modeli EQ Power jeszcze w tym roku
Kierowcy hybryd plug-in nie muszą zmagać się z lękiem przed niewielkim zasięgiem. Stosunkowo duże akumulatory litowo-jonowe w trybie wyłącznie elektrycznym zapewniają zasięgi, które okazują się więcej niż wystarczające do odbycia większości codziennych podróży.
Mercedes-Benz wprowadzi tę technikę w całym portfolio – silniki spalinowe otrzymują elektryczne wsparcie od Klasy A do Klasy S, od GLA do GLE. Swoją energię czerpią z akumulatorów, które można wygodniei szybko ładować w domu, na stacji ładującej w pracy albo z publicznej sieci.
Aby określić, jak duże odległości średnio pokonują użytkownicy zelektryfikowanych pojazdów, centrum badawcze Mercedes-Benz Research wykorzystało metody takie jak aplikacja EQ Ready. Wyniki analizy wskazują, że 50-kilometrowy zasięg w trybie elektrycznym wystarcza do pokonania 90% wszystkich podróży.
Dla modeli z poprzecznie zamontowanym silnikiem oraz dwusprzęgłową przekładnią 8G-DCT opracowano kompaktowy moduł trakcyjny napędu hybrydowego z maszyną synchroniczną z magnesami trwałymi. Stojan jest tu integralnym elementem obudowy modułu, a w wirnik silnika elektrycznego wbudowano mokre sprzęgło rozdzielające o niskiej stratności, pracującew kąpieli olejowej. Chłodzenie stojana i wirnika „na żądanie” umożliwia bezproblemowe wykorzystanie szczytowej i ciągłej mocy silnika elektrycznego.
Czytaj więcej: Mercedes CLA Coupé, CLA Shooting Brake oraz GLA dołączają do gamy modeli EQ Power
Najważniejsze parametry techniczne kompaktowych hybryd Mercedes-Benz:
- Zasięg w trybie elektrycznym: 61-69 (WLTP)
- Moc silnika elektrycznego: 75 kW (102 KM)
- Moc systemowa: 160 kW (218 KM)
- Systemowy moment obrotowy: 450 Nm
- Prędkość maksymalna: 140 km/h (tryb elektryczny)/ 235 km/h (ogółem; Klasa A Limuzyna)
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,6 sekundy (Klasa A Limuzyna)
- Praktycznie bez ograniczeń w zakresie przestrzeni bagażowej
Opcjonalnie, dzięki usłudze Mercedes me Charge, kierowcy hybryd plug-in Mercedes-Benz mają dostęp do jednej z najbardziej rozległych sieci stacji ładowania na świecie. Korzystając z aplikacji Mercedes me lub systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience), można uzyskać szczegółowe informacje na temat stacji ładowania lub rozpocząć nawigację do punktu ładowania. Naturalne rozpoznawanie mowy w systemie MBUX pozwala znaleźć stacje zlokalizowane w pobliżu lub na wybranej trasie.
Przeczytaj również: Ruszyła produkcja hybrydowego Mercedesa Klasy A
Aby odległości przejeżdżane pomiędzy poszczególnymi ładowaniami były jak najdłuższe, a czas ładowania był możliwie krótki, samochodowa elektronika w modelach EQ Power wspiera kierowcę w efektywnej jeździe – a to za sprawą inteligentnej, bazującej na pokonywanej trasie strategii działania. Rekomenduje ona elektryczny tryb jazdy wtedy, gdy jest to najbardziej uzasadnione, biorąc pod uwagę np. dane nawigacji, topografię terenu, ograniczenia prędkości oraz warunki drogowe dla całej planowanej trasy. Asystent znany jako ECO Assist wspiera kierowcę, wcielając się w rolę trenera zrównoważonego stylu jazdy i pomaga oszczędzać prąd oraz paliwo. Jeśli zalecenia trenera ECO Assist są systematycznie wdrażane w życie, w porównaniu z normalnym profilem jazdy zużycie można zmniejszyć nawet o 5%.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: