Mercedes vs. Jaguar – bitwa na reklamy. Film
Nie pierwszy raz dwa koncerny motoryzacyjne mierzą się ze sobą pod względem kreatywnego pomysłu na reklamę samochodową. Jak to się odbyło w przypadku Mercedesa i Jaguara.
Koncerny motoryzacyjne rywalizują o klienta na różne sposoby. Walczą proponując lepszą cenę, jakość, wyposażenie dodatkowe etc. Ale to nie wszystko…
Konkurują bowiem również na, tak modnej w dzisiejszych czasach, płaszczyźnie reklam(y). Firmy samochodowe wynajmują najlepsze agencje marketingowe, gdyż zdają sobie doskonale sprawę jak ogromny wpływ na pozyskanie nabywcy ma zapadający w pamięć przekaz. ”Bitwa” nie polega jednak tylko na tym, by swoim pomysłem przebić pomysł innych producentów aut. Zgodnie bowiem z zasadą „wszystkie chwyty dozwolone”, możemy spotkać się z przypadkami kampanii reklamowych, które w żywe oczy kpią z innych, powstałych chwilę wcześniej.
A wszystko zaczęło się od… Magic Body Control. W roku 2013 Mercedes ukazał światu reklamę, która traktowała właśnie o tym systemie.
Łączy on w sobie zalety aktywnego systemu zawieszenia ABC (Active Body Control) ze światową nowością: funkcją ROAD SURFACE SCAN, w której kamera stereo rejestruje ukształtowanie nawierzchni. Dzięki temu auto ”rozpoznaje” nierówności na jezdni zanim na nie najedzie i tłumi je. Czyli: nieważne czy jedziecie po asfalcie idealnie równym, czy też posiadającym uskoki i nierówności – będziecie się czuć stabilnie. System ten zapobiegać ma również znoszeniu samochodu z pasa ruchu przy silnym wietrze.
Spot Mercedesa był wspominany u nas w artykule dotyczącym najlepszych reklam 2013 roku (link znajdziecie tutaj).
Jeżeli jeszcze jej nie widzieliście, pora to jak najszybciej nadrobić tutaj.
W tym momencie możemy przejść do wspomnianej wcześniej kpiny, swoistego szyderstwa, na jakie odważył się Jaguar w swoim spocie reklamowym. Nie da się ukryć, że nawiązują do Mercedesa, gdyż pierwsze sekundy ich filmiku są niemal identyczne z poprzednikiem. Końcówka rozwiewa jednak wszelkie wątpliwości o jakiej firmie jest mowa.
Zresztą, zobaczcie sami:
Morał z reklamy Jaguara jest jeden: po co komu Magic Body Control, skoro można mieć koci refleks…
Jaguar nie odnosi tej reklamy do żadnego konkretnego modelu, lecz do całości swojej produkcji. Przypomnijmy, że w przypadku Mercedesa chodziło o nową Klasę S.
To, czy wybierzecie jako faworyta twórcę oryginału, czy wersję prześmiewczą z zaangażowanym ”dużym kotem”, zależy tylko od was.
Pozostaje mieć nadzieję, że Mercedes nie pozostanie dłużny Jaguarowi i potyczka będzie trwać nadal. Ku uciesze nam – odbiorcom reklam.
Najnowsze
-
Za co można dostać mandat na 30 tys. zł? Najwyższe kary, jakie można dostać w Polsce
Zmieniony na początku 2022 roku taryfikator mandatów był prawdziwą rewolucją, ponieważ kilkukrotnie podniósł wysokość kar, jakie można otrzymać za przewiny na drodze. Obecnie jest to nawet 30 tys. zł. Sprawdzamy, za co można dostać rekordowe mandaty. -
Przeterminowane paliwo! Czy paliwo ma termin przydatności?
-
Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zostaw komentarz: